Z Břeclavi do Prahy pravidelně dojíždí na vysokou školu Jan Petrů z Moravského Žižkova. Tím, jak nádražní budova v okresním městě doposud vypadala, není nadšený. „Její vzhled není ideální. Opravdu potřebuje opravy,“ upozornil.

Změnu k lepšímu železničáři slibují po dokončení rekonstrukce nádraží. Investovat chtějí i jinde v kraji. Pošlou na ně 115 milionů korun.

Za opravy v Břeclavi zaplatí sedmdesát milionů. Skončit mají příští rok v červnu a vyroste při nich i nový krytý koridor, který nádraží spojí s autobusovým terminálem.

Rekonstrukce výpravní budovy železničního nádraží v Břeclavi.
Nádraží jako z westernu, smějí se lidé. Dalším se návrat do historie líbí

Správci železnice v místě nedávno odložili na září uzavření vestibulu. „Potřebovali jsme vyjádření statika. Už je ale v provozu centrum Českých drah, které bude sloužit jako přístupová trasa pro cestující,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Opravy nádraží
∙ Břeclav: 70 milionů
∙ Kuřim: 20,5 milionu
∙ Modřice: 5,5 milionu
∙ Skalice nad Svitavou: 4,7 milionu
∙ Rousínov, Veselí nad Moravou: 4,5 milionu

Letos železničáři dokončili opravu budov v Modřicích na Brněnsku a ve Skalici nad Svitavou na Blanensku. Do září mají být hotové práce v Rousínově na Vyškovsku, Veselí nad Moravou na Hodonínsku a Kuřimi na Brněnsku. „Budovu u nás opravují po půlkách. Dohodli jsme se na tom proto, aby nebyla celá uzavřená,“ řekl starosta Kuřimi Drago Sukalovský.

Veselský starosta Miloš Kozumplík si postěžoval na zdržení prací. „Opravy jsou zpožděné už o více než tři čtvrtě roku,“ upozornil.

Další větší investice železničáři začnou letos projektovat. Mezi nejvýznamnější patří rekonstrukce v Mikulově na Břeclavsku nebo v Hrušovanech u Brna.

Správa železniční a dopravní cesty v pátek oficiálně předala zástupcům města opravenou výpravní budovu v Modřicích.
Denně projede stanicí 1300 cestujících. Modřice mají opravenou výpravní budovu

Správci železnice opravy konzultují i s představiteli Českých drah, které si na nádražích pronajímají prostory. „Lidé chtějí nastoupit na pěkném nádraží, cestovat novým vlakem a vystoupit v upravené stanici. Za rekonstrukce jsme proto rádi,“ sdělil mluvčí drah Radek Joklík.

S rekonstrukcí ovšem souvisí také omezení pro cestující. „Každá dokončená oprava nádraží posouvá kvalitu veřejné dopravy v kraji dál. Věřím proto, že cestující jsou připravení na související drobné komplikace. Ve většině případů nejde o zásadní problémy,“ uvedl ředitel krajského dopravního koordinátora Kordis Jiří Horský.

Stavba v ulici Elišky Krásnohorské u řeky Svitavy v brněnských Černovicích.
Hyzdí Brno, blokují rozvoj města. Odstranění černých staveb často trvá i roky