Cestující na břeclavském nádraží si můžou setřít pot z čela a říct si, že to nejhorší mají za sebou. První etapa oprav skončí úderem pondělního poledne. Lidem začnou sloužit dvě nová nástupiště, podchod i výtahy.

„Poslední vlak ze starého perónu pojede pět minut před dvanáctou na Valtice. Kolem poledne odstraníme dřevěné přechody a po dvanácté už pojede první vlak z nového nástupiště,“ upřesnil přednosta břeclavského uzlu Libor Semorád. Pondělním polednem tak skončí první etapa přestavby břeclavského nádraží, která odstartovala počátkem března.

Cestujícím se otevřou dvě nová nástupiště. „Přístup na ně bude novým podchodem a začnou jezdit výtahy pro handicapované cestující i kočárky a kola,“ popsal Semorád a dodává, že pro lidi, kteří využívají břeclavské nádraží, už největší omezení končí.

„To mě těší. Obcházení nádraží je pro mě náročné, když mám těžké tašky a na nástupišti si člověk nemá kde sednout. Ale udělali to docela rychle,“ myslí si Ludmila Svobodová z Břeclavi.

Ve skutečnosti se první fáze oprav o patnáct dní protáhla. „Břeclavští na to reagovali dobře. Říkali, hlavně, když to bude dobré. Stěžovali si hlavně přespolní a cizinci,“ tlumočí přednosta nálady cestujících.

Jak to bude dál?

Lidem se uleví, napilno teď budou mít výpravčí. „Těch na perónech se to nedotkne, pro ně to bude dokonce jednodušší. Ale ti, kteří řídí a organizují vlaky přijíždějící na nádraží, těm práce přibude, protože bude v druhé části výluky méně kolejí na veškerý provoz,“ vysvětlila výpravčí, která byla včera ve službě.

Tato další etapa opravy břeclavského nádraží začne v pondělí a potrvá do šestadvacátého listopadu. „Vzniknou další dvě nástupiště, třetí a čtvrté. K těm samozřejmě přibude podchod a nové koleje,“ upřesnil Semorád.

Rozsáhlý projekt poběží až do roku 2010. Příští rok dráhy přestaví pětikolejný most přes řeku Dyji, takzvaný Vídeňský. Toho chce využít Jihomoravský kraj společně s břeclavskou radnicí. „Chceme, aby se s opravou nádraží spojila stavba nového podchodu pod mostem. Současný podchod je příliš úzký. Lidé si tam těžce vyhýbají,“ řekla břeclavská místostarostka Dagmar Adámková. Podle ní by tak při opravě podchodu v Bratislavské ulici ušetřili desítky milionů korun.