„Po ukončení první části rekonstrukce čeká nádraží od třetího března nejhorší výluka. Zruší se první a druhé nástupiště a v místě vznikne velká díra. Cestujícím se uzavře i podchod. K vlakům budou chodit po úrovňovém přechodu přes koleje,“ řekl vrchní přednosta železničního uzlu Břeclav Libor Semorád.

Pro cestující to znamená vydat se na cestu k vlaku přes staveniště, kde bude na jejich bezpečný průchod přes kolejiště dohlížet odpovědný člověk.

„Cestující by se neměli spoléhat na to, že za tři minuty přijdou na vlak. Takhle ho nestihnou. Koupí lístek, půjdou zadem po náhradním úseku a zajdou si asi čtyři sta metrů. Bude lepší koupit si jízdenku dopředu,“ podotkl Semorád.

Kvůli stavebním pracím může podle něj některé lidi nepříjemně překvapit i nenávaznost spojů. „Écéčkem například přijede cestující z Prahy a bude čekat třeba pět minut, než pracovník Skansky zvedne závoru a pustí ho ven,“ popisoval přednosta.

Pro cestující nejcitlivější část kompletní rekonstrukce železničního uzlu Břeclav má skončit do června. Práce pak budou i nadále pokračovat, ovšem lidé už je tolik nepocítí.