Správa železniční dopravní cesty vybavení závorami potvrdila, s otazníkem nadále zůstává termín. „Velké Pavlovice jsou v dlouhodobém plánu," sdělil mluvčí správy Marek Illiaš.

Z letošních statistik ale vyplývá, že nejvíce smrtelných nehod se stalo právě na přejezdech se závorami. V celé republice na nich letos zemřelo dvanáct lidí. Pro srovnání: na přejezdech bez závor zahynulo devět a v místech pouze s výstražnými kříži pět lidí.

Například obyvatelka města Ilona Kynická však hledala důvody ke srážkám ve Velkých Pavlovicích marně. „Žiju tady padesát let, nehody se stávají až v poslední době. Dřív si lidé dávali pozor. Jestli je to nynější uspěchaností… Nevím. Pro mě je přejezd přehledný a široký. Nikdy jsem tam neměla problém, a to tudy jezdím často. Syn dokonce denně," reagovala Kynická.

Naopak velkopavlovický místostarosta Petr Hasil pokládá závory za potřebné. V minulosti snahy směřovaly například k umístění světelných bodů – takzvaných světelných závor –, které jsou zabudované v silnici. Návrh nakonec padl kvůli zamítnutí dotace. „Přejezd přehledný není. Směrem od Bořetic vůbec a když za slunného počasí jede od Zaječí vlak, světla nejsou vidět. Jednání se správci v plánu nejsou, ale zkusíme je vyvolat, ať s tím něco uděláme," sdělil Hasil.

Rozchází se také názory inspektorů a správců železnice. „Závory dlouhodobě vychází jako nejbezpečnější řešení," uvedl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Marek Illiaš za správce železnice ale tvrdí, že nejvyšším stupněm zabezpečení jsou světla. „Závory jsou už jen pomocný prvek," poznamenal Illiaš. Že vážná kolize hrozí i přes závory, ukázal na jaře mezi Valticemi 
a Břeclaví řidič nákladního auta. Zůstal stát mezi nimi 
a před přijíždějícím vlakem musel zábrany prorazit. Ve vlaku tehdy jelo padesát cestujících, hazardující řidič skončil před soudem.