Podle něj lidé pobočku hojně využívali. „Jsme totiž také spádová obec. Celkem hodně živnostníků si tam jezdilo kvůli ukládání peněz,“ doplnil Otřel. Ve městě ale zůstávají alespoň dva bankomaty.

Se stejným rozhodnutím se smiřují také klienti stejné banky v Bučovích na Vyškovsku. „Chápeme, že čím dál více lidí využívá internetové bankovnictví a kamenné pobočky už téměř vůbec, na druhé straně je však v našem městě i okolních obcích mnoho zejména starších lidí, kterým bude pobočka velmi chybět,“ komentoval bučovický starosta Jiří Horák. Alespoň částečnou náhradou bude nový bankomat, který umožní zájemcům také vkládání hotovosti.

Rušení kamenných poboček:

Česká spořitelna má v kraji pětačtyřicet poboček. Letos je uzavřela v Rajhradu, Kohoutovicích, Slatině a Podivíně.

Pobočky Komerční banky od konce srpna pak skončí v Bučovicích nebo ve Velkých Pavlovicích.

Rušení poboček letos se nevyhnula ani Česká spořitelna. Ta jich má aktuálně v celém Jihomoravském kraji pětačtyřicet. „Z důvodu velmi malé návštěvnosti, která mnohdy činila jednotky lidí za den, jsme ukončili provoz poboček v Rajhradu, Kohoutovicích, Slatině a Podivíně.

V tuto chvíli v kraji už neplánujeme další uzavírání, ale tato situace se může změnit ve chvíli, kdy z našich dlouhodobých analýz vyplyne, že využívání služeb na dané pobočce neúnosně klesne,“ informoval mluvčí spořitelny Lukáš Kropík.

Takovému rozhodnutí předchází podrobná analýza chování klientů banky v daném místě. Souvisí s tím potřeby, se kterými přicházejí na pobočku nebo služby, které využívají. Dlouhodobý nízký zájem pak mohou v bance řešit rušením. „K tomuto kroku však přistupujeme vždy až po velmi důkladné analýze a v drtivé většině případů jsme poslední bankou, která v daném místě ukončuje nebo omezuje provoz pobočky. Zároveň se snažíme vždy v daném místě umístit bankomat,“ zdůrazňuje Kropík.

V Komerční bance upřednostňují posun směrem k on-line prostředí. „Očekáváme, že běžný servis klientů vyřeší on-line nástroje či vzdálená obsluha,“ informoval dříve mluvčí Komerční banky Michal Teubner.

Potvrzuje to i mluvčí spořitelny Kropík. „Pravdou je, že zájem o využívání poboček kontinuálně klesá, zatímco roste zájem o využívání digitálního bankovnictví, a to i mezi seniory mimo velká města, kde našeho George využívá již každý třetí senior starší šedesáti let,“ doplnil.

Trend rušení poboček bude podle ekonoma Lukáše Kovandy v budoucnu ještě sílit. „Ukázalo se totiž, že kamenné pobočky nejsou zdaleka tak potřebné, jak se před koronavirem myslelo. Lidé jsou totiž mnohem více schopní, a to i ti střední a starší generaci, v udržení kontaktu se svým bankéřem a bankovním účtem v čistě online prostředí,“ dodal ekonom.