Přibyla k němu pouze dopravní značka zakazující vjezd aut těžších než sedm a půl tuny a v plánu je oprava dosluhujícího zábradlí. Tou pověřil břeclavský stavební úřad Ředitelství silnic a dálnic. Hotovo mělo být už na konci dubna.

„Úřad vydal už čtvrtého října 2021 rozhodnutí, kterým nařídil nutné zabezpečovací práce nadjezdu v katastrálním území města Podivína. Poslední termín pro provedení nutných zabezpečovacích prací, tedy opravy zádržného systému, byl do třicátého dubna letošního roku. Ředitelství silnic a dálnic nás pravidelně informuje o postupu prací. V současné době zpracovává projekt na úplnou rekonstrukci zádržného systému,“ uvedla mluvčí břeclavské radnice Ivana Solaříková.

V sobotu na Břeclavsku zasahovali hasiči také u požáru střechy rodinného domu v Podivíně.
Při požáru v Břeclavi zahynul člověk. Hořela i střecha v Podivíně

Státní silničáři podle vyjádření jejich mluvčího Jana Studeckého aktuálně hledají nejvhodnější termín zahájení oprav. „Během září provedeme opravu zábradlí nadjezdu,“ prozradil.

Zmínil zároveň, že je již hotová i diagnostika mostu. Ta pomáhá odborníkům objektivně zhodnotit, v jakém stavu se momentálně kostra nadjezdu nachází. „Stav nadjezdu je aktuálně takový, že není jakýmkoli způsobem ohrožena bezpečnost provozu na dálnici D2. Za svou životností je pouze zmíněné zábradlí,“ ubezpečil Studecký.

Zdroj: Deník/Iva Haghofer

Výměnou zádržného systému tak pravděpodobně práce na opravě mostu na nějakou dobu utichnou. Stále totiž není jasné, komu nadjezd vlastně patří. „Zajišťujeme pouze opravu zábradlí. Případná celková oprava nadjezdu bude úkolem jeho vlastníka, který ale stále ještě není určený,“ poznamenal mluvčí státních silničářů.

O špatném stavu mostu informoval Deník už v létě 2021. Tehdy o jeho opravu začali usilovat Podivínští a Velkobílovičtí, pro něž je důležitou spojnicí mezi oběma sídly, a zároveň i součástí cykloturistických tras v Lednicko-valtickém areálu.

Jen krátce předtím dokonce státní silničáři podali návrh na demolici mostu, s čímž se neztotožňoval ani břeclavský stavební úřad, ani vedení Velkých Bílovic a Podivína.