Se zájmem není sám. Jízdu po novomlýnských nádržích vyhledává ročně kolem deseti tisíc lidí. Na Vlčí mák si ale ještě musí počkat. V provozu bude do dvou týdnů.

Ivana Stránská z Lodní dopravy Břeclav uvedla, že zhruba sedmisetkilometrová cesta z Německa proti proudu Labe dopadla dobře. Vlčí mák i Pampeliška, která se provozu dočká až příští rok, jsou nyní v přístavišti v Týnci nad Labem. „Půjde o nadměrný náklad, se kterým lze vyrazit pouze v noci. Na vodě bude loď zhruba v pondělí," sdělila Stránská.

Jakmile se Vlčí mák dostane do ostrého provozu, vytvoří tandem se stávajícím plavidlem Pálavou. Jejich kapacita je dohromady 87 lidí. „Budou jezdit od rána do večera, zájem pokryjí," ujišťovala Stránská.

PONOR A NOSNOST

Lodě pendlují zejména mezi Pavlovem, Strachotínem, Šakvicemi a Dolními Věstonicemi. Dít se tak bude až do září, případně října.

Stejně jako břeclavská společnost nasadí do „terénu" nového pomocníka rovněž tamní vodní záchranáři. Půjde o plavidlo Jošt, které záchranná služba přebere právě od Lodní dopravy. Jednatel záchranářů Stanislav Hrdlička řekl, že momentálně jednají s Jihomoravským krajem o peněžní podpoře.

Cenu Jošta, kterého chtějí využít především u technických zásahů, jako jsou porouchané lodě, či u evakuací, určí soudní znalec. Odhad se pohybuje kolem milionu korun. „Jošt má velmi nízký ponor, velkou nosnost a prostor. Určitě bude potřeba," oznámil Hrdlička.

Novou výbavu, kterou mají zatím jen na zapůjčení, nasadí do služby už pro letošní sezonu. „Plavidlo s takovou konstrukcí jsme dosud k dispozici neměli," doplnil jednatel.