Mikulov už má dva „kruháče" na hlavním tahu na Rakousko. Osvědčily se tam. Místo, kde má vzniknout třetím, je dopravně komplikované. Sjíždí se tam silnice od Pavlova, Klentnice a Milovic, zároveň se střetávají s místními cestami.

U dálnice, žádají

Koštial by plánovanou stavbu rád zařadil už do rozpočtu města na příští rok. Pro městskou pokladnu by ovšem osmimilionový výdaj znamenal příliš velké sousto. „Hledáme i cizí zdroje. Byli bychom rádi, kdybychom sehnali většinového podílníka. Každopádně, když seženeme polovinu peněz, tak si myslím, že diskuze o rozpočtu by nabyla konkrétnějších obrysů," přemýšlel starosta nahlas.

close Křižovatka v Poštorné patří mezi nejfrekventovanější v Břeclavi. zoom_in

Vyloučená není ani peněžní podpora od Jihomoravského kraje. „Jeho spolupodílnictví je reálné, ale v daném okamžiku nejsem schopný říci, jestli to nakonec bude pravda," krčil rameny Koštial.

Už čtvrtý „kruháč" plánují vystavět v Břeclavi. Kromě stávajících u Tesca, autobusového nádraží a areálu bývalého cukrovaru by měl další přibýt u hlavní pošty. „Byl bych rád, aby vznikl už v příštím roce. Projekt navíc řeší 
i pokračování cyklostezky na Bratislavskou ulici," přidal starosta okresního města Pavel Dominik další dobrý důvod hovořící pro stavbu.

close Křižovatka v Poštorné patří mezi nejfrekventovanější v Břeclavi. zoom_in

Radnice dříve uvažovala také o kruhovém objezdu u poštorenského kostela. Postupně ale změnila názor. „Aby tam kruhový objezd plnil svoji funkci, musel by být trochu vyosený směrem ke kostelu. 
A to by mohlo negativním způsobem ovlivnit tuto památku," zmínil Dominik.

A pokračoval. „I dopravní experti říkají, že ta křižovatka je tak nepřehledná a nebezpečná, že lidé se na ní chovají velmi ohleduplně. Za poslední dobu tam k vážnější nehodě nebo zranění nedošlo. A není nic horšího, než když se ucpe kruhový objezd," zamyslel se břeclavský starosta.

close Křižovatka v Poštorné patří mezi nejfrekventovanější v Břeclavi. zoom_in

Zbudování kruhového objezdu by ovšem mohlo přispět k větší bezpečnosti na křižovatce u dálnice D2 nedaleko Břeclavi, kde se kříží silnice od Hodonína, Břeclavi a Hustopečí s dálničním sjezdem. „Tato křižovatka byla vyhodnocená jako desátá nejhorší 
v kraji, co se týče následků nehod," připomněl vedoucí břeclavského dopravního inspektorátu Jiří Mach.

Správcem dotčené silnice je Ředitelství silnic a dálnic. Břeclavský inspektorát jej se záměrem vybudování „kruháče" oslovil už několikrát. „Naposledy nám odepisovali 
v létě s tím, že se tím budou zabývat. My na to budeme i nadále tlačit, ale hlavní zodpovědnost má Ředitelství silnic a dálnic," zdůraznil Mach.

MICHAL HRABAL