Podle místostarosty za ANO Svatopluka Pěčka z posledních jednání vyplynulo, že nemá smysl měnit postupně semafor po semaforu, jak bylo původně v plánu. Aby byly inteligentní křižovatky na problémovém hlavním tahu funkční, je potřeba je spustit všechny najednou. „Kroky směřující k výměně chceme proto podniknout co nejrychleji," potvrdil v pondělí Pěček.

Pokud se nevyskytnou komplikace při výběrovém řízení na dodavatele, je podle něj reálným termínem polovina příštího roku. „Na výměnu semaforů na šesti křižovatkách na silnici I/55 máme vyčleněných pětadvacet milionů korun. Je to dost i s rezervou, protože výběrové řízení by mohlo cenu snížit i na polovinu," sdělil Pěček, který potvrdil, že město se v tomto případě bude muset obejít bez dotace.

25
milionů korun má na výměnu zastaralých semaforů na šesti křižovatkách na problémové silnici I/55 vyčleněných město Břeclav.

Šéf břeclavského dopravního inspektorátu Jiří Mach nevidí v docela šibeničním termínu problém. „Pokud budou peníze, dá se zvládnout všechno. Moderně řízené semafory by mohly plynulosti dopravy ve městě pomoci. Čím dříve to bude, tím lépe," řekl Mach.

Zároveň ovšem upozornil na to, že pro definitivní odsouhlasení projektu je ještě potřeba „doladit" s projektantem některé připomínky, které leží na stole. Ve hře jsou například nové odbočovací pruhy.

Podle Lukáše Podluckého, který jezdí po Břeclavi jako profesionální řidič, je modernizace semaforů potřebná, ale kolony ve městě nevyřeší. „Je pravda, že teď na sebe semafory nenavazují. A když je někdy vypnou, tak je to paradoxně lepší. Výměna dopravě částečně pomůže, ale bez obchvatu se stejně dál moc nepohneme. Ještě víc podle mě chybí druhá spojka mezi centrem a Poštornou," míní Podlucký.

Světelná signalizace funguje v Břeclavi v původním stavu z poloviny devadesátých let. „S těmito semafory nemáme šanci zelenou vlnu na průtahu městem vytvořit," ví Pěček. Přesluhující „světla" navíc postihují časté poruchy a výpadky.