Na problémové časy, ve kterých některé autobusy ve městě jezdí, upozornil před časem Břeclavan Rudolf Vašek. Po jednáních s městem a firmou Bors, která městskou dopravu zajišťuje, se dobral k jedinému výsledku – město by muselo firmě zaplatit přes milion korun. „Na tolik vyčíslil Bors roční cenu za dva řidiče a spoje fungující po celý týden,“ řekl Vašek.

Podle něj mnohé spoje vůbec nezohledňují pracovní dobu stovek zaměstnanců břeclavských firem, kteří za prací dojíždí. Týká se to hlavně těch, kdo míří do Fosfy či společnosti Linde Wiemann.

Milion korun je však podle místostarosty Břeclavi za ČSSD Jaroslava Války pro městský rozpočet příliš. „Obrátili jsme se znovu na úředníky z odboru dopravy, aby zajistili vyčíslení spojů bez víkendů. Zrovna začínají práce na rozpočtu pro příští rok, uvidíme, jestli si to můžeme dovolit,“ uvažoval Válka.

Do analýzy dopravy se Vašek pustil na žádost několika obyvatel. Údaje sbíral čtvrt roku. „Lidé se na mě i teď obrací a ptají se, zda je nějaký pokrok. Jde o jeden z důvodů, proč řada z nich volí raději cestu autem. Věčně ucpaný průtah městem tak dostává zabrat víc, než je nutné,“ mínil muž.

Město však už částečně do městské dopravy investuje. „Částka 210 tisíc korun poputuje letos za nové autobusové linky, které od začátku roku přiváží zaměstnance břeclavské firmy Alca plast do jejího nového závodu v areálu bývalé pily,“ uvedl mluvčí Břeclavi Jiří Holobrádek.