Lidé na Břeclavsku se od půlky prosince dostanou častěji z Břeclavi do Hodonína. To jim zaručuje nový jízdní řád Českých drah. Ten nabídne hned několik zásadních změn.

„V rámci integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje rozšíříme na Břeclavsku rychlíkovou dopravu. Především vlaky z Olomouce pojedou přes Hodonín a Břeclav až do Brna. Dřív končily jen v Břeclavi,“ přiblížil technolog Českých drah ve stanici Břeclav Pavel Wind.

Podle něj zhoustne také četnost motorových vlaků z Břeclavi do Hodonína a zpátky. „Měly by jezdit každou hodinu až do tři čtvrtě na jedenáct v noci,“ potvrdil Wind. Kromě toho, že na Břeclavsku řada nových spojů přibude, Jihomoravský kraj úplně zruší vlakovou dopravu mezi Vranovicemi a Pohořelicemi.

Nový jízdní řád ale udělá radost také dětem. Historický motorový vláček s názvem Hurvínek, který je vozil každé léto z Břeclavi do Lednice, trasu pojede už z Brna. „Začátek sezóny má jedenáctého dubna a konec osmadvacátého září. Každou sobotu a neděli vyjede po půl deváté ráno z brněnského hlavního nádraží a svou trasu zakončí v Lednici. Zpátky pak pojede v osmnáct sedmnáct,“ popsal Wind. Novinkou je také takzvané vlakové taxi.

„Hurvínek bude mezi příjezdem do Lednice a odjezdem do Brna jezdit také do Valtic–města nebo do Břeclavi,“ řekl technik.
Největší změny se ale budou týkat cestování kolem Brna. Lidé v okolí města se mohou těšit na častější spoje. „Počet cestujících, kteří dojíždí do Brna, narůstá. Na řadě linek tak budou vlaky jezdit s půlhodinovým intervalem nově až do osmi večer,“ uvedl ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín. Z Brna do Kuřimi začnou jezdit odpolední vlaky dokonce každou čtvrthodinu.

Častější spoje cestující vítají a doufají, že díky nim nebudou muset jezdit v přeplněných vagónech. „Je dobré, že spoje pojedou i déle do večera. Určitě to přispěje k většímu pohodlí,“ pochvaloval si Zbyněk Kazda, který z Kuřimi jezdí do Brna za studiem.

Nový jízdní řád udělá radost také lidem, kteří jezdí z Brna do Prahy vlaky InterCity, EuroCity nebo SuperCity. „Tyto rychlé vlaky pojedou každou hodinu, obvykle jedenačtyřicet minut po celé. První vlak InterCity pojede z Brna ve 4:41, poslední pak ve 21:41. Cesta potrvá dvě a třičtvrtě hodiny,“ doplnil Kubala.

Jízdní řád začne platit od půlnoci čtrnáctého prosince. Změny však bude provázet i méně příjemná zpráva. Dráhy už dříve oznámily, že kvůli rostoucím cenám nafty a elektřiny zdraží všechny jízdenky o dvě koruny, a to bez rozdílu ujeté vzdálenosti. Příští rok se na jihu Moravy také změní ceny jízdenek v Integrovaném dopravním systému. O konkrétním navýšení ale bude teprve jednat nové vedení Jihomoravského kraje.