„Ostrůvky mezi pruhy jsou nešťastné. Viděl jsem, že autobus má problém se tam vytočit. Zadními koly přejel přes ostrůvek, na kterém je to i vidět. Nevím, kdo to navrhoval, ale podle mě se to dalo vyřešit mnohem lépe," řekl Břeclavskému deníku muž, který si přál zůstat v anonymitě. Jeho jméno ale v redakci známe.

Místostarostu města Jaroslava Parolka kritika překvapila. „Dnes jsem tudy projížděl a nevšiml jsem si, že by bylo něco poničené. Můžu to nechat prověřit, ale jsou na to normy. Pochybuji, že by projektant udělat tak fatální chybu," reagoval Parolek.

Jak dodal, projektantem kruhového objezdu je z hlediska dopravních staveb renomovaná firma. A jeho podobu odsouhlasila mezi jinými i společnost Kordis, což je garant kombinované dopravy v Jihomoravském kra­ji.

„Je konstruovaný podle normy pro velkorozměrová vozidla, tudíž počítá jak s autobusy, tak i s kamiony. Kdyby to bylo tak špatné, jak někdo tvrdí, Bors by se okamžitě dožadoval nápravy. A já nemám žádnou takovou odezvu," argumentoval místostarosta

Bors vše vyzkouší

Parolkova slova potvrdil i ředitel společnosti Bors, která na Břeclavsku zajišťuje většinu autobusové dopravy, František Zugar. „Žádné negativní reakce na nový kruhový objezd jsem od našich řidičů zatím neslyšel," konstatoval.

Jak uvedl, Bors nabídl městu při budování přestupního terminálu, k němuž kruhový objezd patří, pomocnou ruku. Právě proto, aby se předešlo případným problémům. „Jsme dohodnutí, že nás město přizve na kontrolní den. A my při zkouškách prověříme, jestli všechno funguje tak, jak má," pochvaloval si Zugar spolupráci s městem.

Podle něj je otázka správného průjezdu otázkou zvyku užívání nové dopravní stavby.

Stejný názor má i Parolek. „Tento kruhový objezd je kvůli výjezdům autobusů trochu jiný než u Tesca, lidé se přes něj musí naučit jezdit. Ostrůvky jsou zešikma, což nutí řidiče odbočit. Je to změna. V Mikulově přes nový kruháč zpočátku lítala auta. Ostatně i ten náš u Tesca přeskočil kamion," připomněl místostarosta.

Právě kamiony budou podle Zugara nový kruhový objezd využívat jen minimálně. Kvůli nedalekému podjezdu ve směru na Lanžhot. „Je velmi nízký, naše kamiony tudy nejezdí. Objíždí to přes Tvrdonice a Kostice," objasnil šéf dopravní společnosti.

Ten přivítal, že město kruhový objezd otevřelo v předstihu alespoň pro osobní auta a autobusy. Na objízdné trase kolem Shopping centra totiž linky nabíraly zpoždění.

Chodcům, cyklistům a autům nad tři a půl tuny by přebudovaná křižovatka měla začít sloužit až v polovině září, kdy ji má město převzít.