Vznik břeclavského obchvatu se zase o něco více posunul z plánů ke skutečnosti. S příznivým prohlášením přišel generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa. „Na obchvatu Břeclavi začaly výkupy pozemků," uvedl Kroupa při projednávání o nejdůležitějších dopravních stavbách 
v Jihomoravském kra­ji.

Úředníky i odpovědné manažery už pomalu tlačí čas, termín vydaného územního rozhodnutí vyprší příští rok 
v dubnu. Pokud se do té doby se stavbou nezačne, bude nezbytné projít celým administrativním maratonem znovu. „Aby začaly přípravné práce, jsou kromě výkupů nutná také kompenzační opatření týkající se chráněné oblasti Natura 2000. ŘSD se drží postupu, aby dosavadní práce nepřišla vniveč," sdělil valtický poslanec Jiří Petrů (ČSSD), jenž v Praze podporuje stavbu společně s kolegou Miloslavem Janulíkem (ANO).

Obchvat, u nějž ŘSD uvádí termín dokončení až vzdálený rok 2024, má vznikat po etapách. Na ty se budou vztahovat stavební povolení i postupné výkupy.

Petrů věří, že se je podaří dotáhnout do konce za dva roky. „Důležité bude mít kompletně připravenou vždy jednu etapu a pak se může pokračovat dál. Pokud se podaří vše sladit, po roce 2020 by mělo být hotovo," oznámil poslanec.

A doplnil: „Co ministerstvo dopravy i ŘSD zatím slíbilo, se začíná pomalu rozjíždět. Pravdou je, že se ŘSD dlouho potýkalo s personálními problémy, což se už zlepšilo. Věřím, že pod tlakem nás i břeclavské radnice se to konečně podaří rozběhnout," říkal Petrů.

Obchvat okresního města je tématem už po desetiletí. Řada Břeclavanů bere diskuzi 
o něm spíše jako folklor, ačkoliv chvíle při průjezdu centrem lze ve špičkách počítat na desítky minut. „Obchvat tady měl být už před dvaceti lety. Centrem jezdím každý den, vyhnout se mu nemohu. Snad se stavby jednou dočkám, bylo by to pěkné," reagoval muž, který za svá slova odmítl dát celé jméno. Představil se pouze jako Václav.

Břeclavané si ke sledování vývoje založili stránku na sociální síti, kde diskutují o tom, kdy a zda obchvat vůbec bude. Mnozí jsou skeptičtí. „Vznikl ale spojený tlak vedení města a nás poslanců. Vůle je také ze strany státu. Stavbu podporuje rovněž ministr dopravy Dan Ťok. Věřím, že veřejné sliby, jsou platné," dodal poslanec Petrů.