Projet v dopravní špičce přes Břeclav je o nervy. Motoristé čekají v kolonách mnoho minut a výsledkem jsou drobné dopravní nehody.
„Obchvat by byl dobrý, město je pěkně přecpané. Hlavně když přes něj jedu po druhé hodině odpoledne, je to fakt o nervy,“ postěžoval si motorista Jiří Michlovský.


Podle vedoucího dopravního inspektorátu břeclavské policie Jiřího Macha by zlepšení situace pomohlo plánované propojení Břeclavi s přemostěním přes řeku Dyji. Vytvoření kruhového objezdu na začátku města podle něj částečně zlepšilo situaci pouze na ulici Lidická.
Břeclavská radnice tvrdí, že není k dopravním problémům lhostejná. „Město se snaží dělat maximum, aby se dopravní situace zlepšila,“ řekl vedoucí odboru správních věcí a dopravy Rostislav Snovický. K razantnímu zlepšení však podle něj může pomoci pouze vybudování obchvatu města a propojení centra Břeclavi s městskou částí Poštorná silniční spojnicí.


Město však nemá v tomto směru hlavní slovo. „Obchvat je záležitostí Ředitelství silnic a dálnic. Práce na něm zatím přerušila srovnávací studie rychlostní silnice z Brna do Mikulova se čtyřproudou alternativou přes Břeclav. Výstavbu obchvatu to zastaví minimálně na několik měsíců. A budování nové silniční spojnice navazuje přímo na obchvat,“ uvedl Snovický.


Ulehčit situaci řidičům se město podle něj snaží alespoň dílčími úpravami. „Jedná se o zlepšení dopravního značení či změny časování na světelných křižovatkách,“ podotkl.
Přípravy budování břeclavského obchvatu pozastavila Evropská unie. České ministerstvo dopravy nicméně, jak se říká, neháže flintu do žita a poohlíží se po náhradním řešení. „Není nic ztraceno. Hledáme další možnosti financování obchvatu, a to z nadnárodních zdrojů. Ministerstvu záleží na dalším rozvoji komunikací v regionu,“ podotkl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.


Břeclavští zatím neskrývají rozčarování. „Pracovníci ředitelství silnic a dálnic řekli, že mají za úkol vypracovat srovnávací studii, zda by čtyřproudá silnice nemohla vést v trase obchvatu,“ uvedl Dominik. Podle bývalého břeclavského místostarosty Zbyňka Humlíčka, který měl přípravu obchvatu na starosti, znamená pozastavení projektu dvouproudé silnice R55 kolem Břeclavi několikaměsíční čekání. Týká se to i výkupů pozemků v trase obchvatu.
Bývalý místostarosta říká, že je obchvat pro Břeclav nevyhnutelnou záležitostí. Problém prý nevězí v případném svedení čtyřproudé komunikace od dálnice D2 za Břeclaví. Mnohem složitější je podle něj situace na členitém terénu za společností Fosfa, kde stojí v cestě několik překážek, zejména mostů.