Důvodem, proč auta přicházela o ochranu kol, byly díry v asfaltu právě v blízkosti Michalicova sklepa. Dvě největší byly podle místních přes deset centimetrů hluboké. „Největší měla i dvacet centimetrů," poukázal Michalica. V pátek navíc hustě pršelo a řidiči výmoly zakryté loužemi neviděli.

Díry vznikly vinou extrémního dopravního zatížení. Obcí v současné době vede objízdná trasa kvůli opravě silnice I/55 mezi Moravskou Novou Vsí a nájezdem na dálnici D2. Vsí projíždějí řidiči mířící ze směru od Hodonína. 

Podle Michalici přes Moravský Žižkov jezdí přetížená auta, další pak mnohdy rychlostí nad povolených padesát kilometrů v hodině. „Cesta není nachystaná na takovou zátěž. Když jede šest kamionů za sebou, je to hrozný rachot. Člověk pozná, který je prázdný a který plný," stěžoval si Michalica, když v tu chvíli projelo kolem další auto. „Další závodník," okomentoval stroze muž.

V sobotu ráno silničáři největší díry na začátku obce ve směru od Prušánek provizorně opravili. Záplata ale podle starosty Moravského Žiužkova Josefa Osičky není tak kvalitní, proto se opravené části vylupují. „Jen je zasypou a zalepí tak, aby to přežilo uzavírku," podotkl Osička.

Silnice jsou vlivem silného provozu poškozené i na jiných místech v katastru Moravského Žižkova. „Nejhorší je silnice od nás do Břeclavi, ta se začíná rozpadat," podotkl starosta. Jestli silničáři rozbité cesty po skončení objízdné trasy opravdu opraví, je podle něj ve hvězdách. Osičku také mrzí, že se o objízdných trasách starostové nedověděli dřív.

close Mapa uzavírky a objízdných tras kvůli opravě silnice I/55 mezi Břeclaví a Moravskou Novou Vsí. info Zdroj: Deník/VLP Externista zoom_in Mapa uzavírky a objízdných tras kvůli opravě silnice I/55 mezi Břeclaví a Moravskou Novou Vsí. Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíkové by měly opravy silnice I/55 mezi Moravskou Novou Vsí a Břeclaví skončit v květnu. Stav silnic zmonitorují většinou ještě předtím, než se začnou objízdné trasy používat.

„Následně jakmile oprava skončí a objízdné trasy se přestanou používat, stav opět na základě monitorování zhodnotíme. Následně vyhodnotíme poškození silnic a jak je budeme opravovat,“ přiblížila mluvčí.

Akutní, provizorní zalepení největších děr na objízdných trasách provádí silničáři ihned, což je i příklad Moravského Žižkova. „Větší opravy ale děláme až na základě pasportů (evidence majetku – pozn. red),“ doplnila Trubelíková.

Obyvatele Moravského Žižkova, kteří bydlí u hlavní silnice, trápí také silný hluk kamionů a problémem je rovněž přecházení silnice. Lidé někdy čekají na přechodu i několik minut. „U pošty trvá někdy i deset minut, než se mi podaří přejít," svěřila se reportérovi Deníku jedna ze starších obyvatelek obce.