Loni v září požadoval mikulovský zastupitel Michal Solařík odvolání tamního starosty Rostislava Koštiala: kvůli marným snahám o zisk dotace na výstavbu kruhových objezdů. Neuspěl, většina členů zastupitelstva byla proti. Koštial nyní uvedl, že dotaci zajistil. Peníze se tak vrátí do městské poklady. Jde o více než šest a půl milionu korun ze státního rozpočtu. Mikulovští tak ve výsledku zaplatí za objezdy několik set tisíc.

„Slíbil jsem, že peníze seženu. Myslím si, že kdyby okolo toho nebylo tolik negativní energie, prostředky jsme mohli mít ještě dříve. Za dotaci jsem rád, ale není to o satisfakci. Někdo něco slibuje, umí a dotahuje věci do konce. Někdo nic neumí, pomlouvá a škodí městu. Podstatné ale je, že Mikulov má vyřešenou dopravní situaci na nejhorších místech," říkal Koštial.

Solařík ale vidí snahu o starostovo odvolání jako opodstatněnou i dnes. „Stále si na tom trvám. Přirovnám to k jiné situaci. Když americký senát odvolával prezidenta Clintona, tak to tehdy nebylo kvůli tomu, s čím si hrála jeho asistentka Lewinská pod stolem v oválné pracovně. Ale kvůli tomu, že Clinton senátorům zalhal. Kladli si proto otázku, kdy ještě lhal?" reagoval Solařík.

A pokračoval. „Vždycky se samozřejmě může stát, že se nepodaří dosáhnout na dotaci. V tomto případě ale došlo k situaci, kdy bylo jasné, že dotaci nemůžeme dostat a přesto starosta zavádějícími a nepravdivými informacemi přesvědčil zastupitele, aby se v investici pokračovalo," doplnil zastupitel.

Loni Mikulov o dotaci přišel kvůli nesplněným podmínkám. Silnice je státní, stejně jako pozemky pod kruhovými objezdy. Ty nakonec vedení města koupilo. „Problémy nastaly u státních úředníků, je to však na dlouhou debatu. Jsem skutečně rád, že se nám to podařilo dotáhnout do konce. Musím poděkovat všem, kteří se na tom kladně podíleli," vzkázal Koštial.

Solařík je přesvědčený, že křižovatky bezpečnost na silnici I/52 zvýšily. Doprava u často využívaných přechodů pro chodce se zpomalila. „To je pravda, ovšem nám by spíše pomohlo, kdyby kraj nezpackal územní plán. Vznikl by obchvat a auta nemusela projíždět městem. Nedokážu si představit, co tady bude, až Rakušané dostaví dálnici po Drasenhofen a všechna ta auta se zastaví u nás," namítl Solařík.

Problémy s jedním z kruhových objezdů nezůstaly jen na papíře. Prvním, po němž jezdí řidiči mířící z Brna, se zabývají i dopravní policisté. „Asi nebyl zanesený v mapách a zejména v noci tam docházelo k drobným nehodám. Upozornili jsme silničáře, aby zvýraznili značení. Ještě se to řeší, pokud to správce dodělá, věřím, že vše bude v pořádku," sdělil vedoucí dopravního inspektorátu v Břeclavi Jiří Mach.