„Celkové investiční náklady dosáhnou 368 milionů korun. Stavba začne letos v únoru a potrvá dvanáct měsíců," sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

V místě dnešní železniční zastávky Rajhrad vložení nových výhybek umožní předjíždění vlaků v traťovém úseku mezi Modřicemi a Hrušovany u Brna. V úseku je vysoká koncentrace dálkové a regionální dopravy. „Koridor využívají dálkové vlaky do Bratislavy a Vídně i vnitrostátní rychlíková linka R13 z Brna do Olomouce přes Břeclav. Velmi silná je pak regionální doprava tvořená spěšnými a osobními vlaky," poznamenala Friebová.

Očkování seniorů proti covidu-19 v očkovacím centru na brněnském výstavišti.
Pomoc pro důchodce v Pohořelicích: na očkování je odveze Senior taxi

Součástí stavby je rekonstrukce železničního svršku a spodek v celé délce stavby včetně opravy jednoho silničního nadjezdu a jednoho železničního mostu. „Průjezdná výška silničního nadjezdu pro železniční dopravu je v souvislosti s osazením trakční soustavy nedostatečná, bude tedy stržen a nahrazen novým, který bude zároveň splňovat veškeré bezpečnostní normy," přiblížila Friebová.

Nově zřízená odbočka bude vybavená novým traťovým zabezpečovacím zařízením s technologií umístěnou do nového objektu v zastávce Rajhrad.