Zbytečných patnáct set korun stála italský manželský pár protržená olejová nádrž u jejich auta. Tuto částku totiž zaplatili jenom za odtah z Lednice do Břeclavi. Přitom nemuseli dávat nic, ovšem to by napřed muselo všechno fungovat tak, jak má.
V neděli večer navštívila tříčlenná posádka volkswa〜genu golf podivínský Janohrad. „Když jsme se vraceli k hlavní silnici, jeli jsme možná zbytečně rychle. Narazili jsme a výsledkem byla proražená olejová nádrž,“ popisovala nehodu Jana Štursová, která má dvojí občanství – české a italské. Její manžel proto okamžitě volal na policii.

Strážce zákona na místo dorazil asi za půl hodiny. Účastníci kolize se ho hned ptali na číslo servisu, který by zajistil bezplatný odtah. „Ten policista byl, musím říct, velmi slušný a solidní, ale nedokázal nám poradit. Řekl, že ani nezná službu, která by to vyřešila. Ptal se proto telefonicky kolegy, což trvalo dalších dvacet minut. Ten ale taky neporadil,“ uvedla Štursová.

Od svého známého se nakonec posádka auta s italskou poznávací značkou dozvěděla číslo na službu, která takové situace řeší. „Řekli nám, že se máme spojit s Itálií. Poslali jsme tedy faxem žádost, ale nikdo se neozýval. Policista nám proto poradil kontakt na kamaráda, který nám prý auto odveze do opravy a jiný ho spraví,“ pokračovala žena.

Účastníci nehody tak odjeli do hotelu s tím, že ráno začnou v servisu auto opravovat. „Pak jsme si ale říkali: Je to zvláštní, že policista nezná číslo servisu. Nám totiž garantují v Itálii mobilitu. To znamená, že se při podobných událostech za odtah neplatí,“ vysvětlila.
Z původně dohodnuté opravy proto nakonec sešlo. Jak Štursová přiznala, báli se, aby v autě zůstaly původní díly. Patnáct set korun už nicméně zpět nezískali. Zaplacená částka se jim ale zdá příliš vysoká.
Petr Štross z odtahové služby uvedl, že si za kilometr účtuje osmnáct korun. Zbytek prý stojí nakládka a další věci. Událost okomentoval slovy, že jej nevolal policista, ale nějaká paní. „Já bohužel jimi požadovanou asistenční službu nemám. Kdyby nechtěli auto odtáhnout, odjel bych,“ řekl Štross…

Více v břeclavském deníku v úterý 4. září

Napsali jsme:

 

Odtahovák jel k nehodě dvě hodiny

30.7.2007 7:15, aktualizováno 30.7.2007 10:00

BŘECLAVSKO - Podle majitele odtahové služby policisté opět pochybili při nehodě na dálnici. Oni ale namítají, že postupovali podle přesně daných pravidel.


Majitel odtahové služby Jaroslav Botek podezírá policisty, že nadržují některým jeho kolegům. Na redaktory Deníku se se svým podezřením obrátil už jednou. Pohár jeho trpělivosti přetekl po nedávné nehodě na dálnici D2.
Podle Botka došlo při nehodě, která se stala na sedmapadesátém kilometru ve směru na Bratislavu, k dalšímu pochybení policie. „Přijel jsem na místo nehody nabídnout své služby. Policisté mi sdělili, že se nemám o odtah vozidla starat, protože už mají zařízený odtah firmou z Hustopečí,“ vyprávěl.
Ta ale na místo přijela až po dvou hodinách. „Navíc mladík z této firmy na místě zjistil, že s vybavením, které má k dispozici, nedokáže havarované vozidlo vyprostit. Přes operační středisko zavolal policistům, kteří potom dali odtažení vozu za úkol mně. Protože jsem měl pro tento případ lepší vybavení, vůz jsem vyprostil za pouhých deset minut,“ uvedl Botek.
Nechápe, proč byla k nehodě, která se stala u Podivína, povolána odtahová služba až z Hustopečí, která navíc neměla vhodné vybavení. „Kdyby se dopravní nehoda řešila přes asistenční službu, určitě by zavolali mě, protože to mám nejblíže,“ doplnil Botek.
Vedoucí odboru krajské dopravní policie Leoš Tržil ale jakékoli pochybení svých podřízených odmítá. „Řidiče odvezla rychlá záchranná pomoc do nemocnice. Byl hospitalizován a nemohl si vozidlo sám zajistit a převzít. Navíc u něj byla pozitivní dechová zkouška,“ sdělil Tržil. V takovém případě musí podle něj vždy odtahová služba auto zajistit pro potřeby policie. „Asistenční služby do těchto případů vůbec nevstupují,“ upozornil policista. „Využíváme nasmlouvaných odtahových služeb. V tomto případě to byl právě hustopečský Agrotec,“ doplnil. Tato firma má podle něj nejlepší zázemí pro zajištění aut pro potřeby policie. „A navíc za to podle smlouvy nic neplatíme,“ dodal…

 

 

Za odtah auta lidé často zbytečně platí

1.6.2007 6:01
BŘECLAVSKO - Většina řidičů neví o možnosti nechat si odtáhnout svoje auto bezplatně. Přitom to vyplývá ze zákona o pojištění vozidla. K dopravní nehodě by měla vždy přijet nejbližší odtahová služba z okolí. Je proto zbytečné, aby si řidiči sami volali odtahovou službu na vlastní náklady.

„Cena za odtažení auta se liší podle jeho velikosti a hmotnosti. Důležité je také to, v jaké situaci se nachází. Pokud jde o dopravní nehodu, cena je samozřejmě vyšší. V tomto případě je totiž často nutné vozidlo vyprostit. Při kalkulaci vycházíme z ceníku pojištění,“ uvedl majitel odtahové služby Jaroslav Botek.
Podle jeho slov až devadeát procent řidičů o možnosti nechat si odtáhnout auto na náklady pojišťovny neví.
„Vystresovaní řidiči při havárii často podlehnout tlaku svého okolí. Vím o zájmu některých lidí, kteří jim schválně podstrkují čísla na odtahovou službu. Nahrávají tak zisku svým známým, kteří ji vlastní. Pokud si totiž řidič odtahovku zavolá sám, musí si ji také zaplatit,“ doplnil Botek.

Někteří řidiči se mylně domnívají, že pokud nemají zaplacené havarijní pojištění, hradí si odtažení auta sami. „Není to pravda, vše je pokryto z klasické pojistky,“ upřesnil majitel odtahové služby.

Policisté na okrese dostali nařízeno od policejního ředitele, aby o možnosti bezplatného odtažení vozidla informovali veřejnost. Podle slov Jaroslava Botka se tak ale zatím nestalo. „Předal jsem jim seznam všech pojišťoven, které se odtahy aut zabývají. Některé mají dokonce pobočky v pohotovosti nonstop. Přesto se informovanost řidičů nijak nezvýšila,“ uzavřel Botek.

Martina Muziková