Na dotaz Břeclavského deníku to řekl v pátek v poledne, kdy podepsal smlouvu s vedením města. Dohoda je tak hotová.

Dělníci se před vlakovým nádražím, kterým denně prochází stovky až tisíce lidí, začnou rojit na přelomu dubna a května. „Práce by se cestujících neměly dotknout, jde o vymezený prostor. Lidé je pocítí asi jen v místech, kde je cyklostezka a chodník. Tam vznikne kruhový objezd a vjezd k terminálu. Vše ale zabezpečíme tak, aby chodci měli k dispozici plynulý přechod. Nechceme žádný dramatický zásah," ujišťoval Vacek.

Zároveň oznámil, že v případě potřeby hodlá hodlá spolupracovat s firmami sídlícími v regionu.

Vedení města nyní pracuje na výkupu pozemků, které budou v okolí terminálu. Místostarosta Luboš Krátký (ODS) tvrdí, že zelenou má zisk prostoru pod bývalým zdravotním střediskem. Budova pak zmizí. „Teď jsme schválili ještě výkup místa, které je vedle České pošty a novou restaurací drah. Plánujeme, že tam bude parkoviště pro poštu i cestující," sdělil Krátký.

Podle něj je vyloučeno, aby se stavba zbrzdila, i když některé pozemky ještě nejsou ve vlastnictví města. „Jednáme s Českými drahami o pozemek, kde je parkoviště s autobusovými zastávkami. Záleží jen na délce jejich administrativy. Počítáme, že ve finále bychom všechny pozemky před hlavní budovou vlastnili a byli schopní z toho udělat nový veřejný prostor," pokračoval místostarosta. Jeden z otazníků stavby je materiál, který se nachází pod zemí. „To je úskalí. Až se do toho kopne, uvidíme, co tam kdo nechal. Ale s tím nemohl žádný projektant dopředu počítat," připustil druhý místostarosta okresního města Jaroslav Parolek (ČSSD).

Cena terminálu je oproti předpokladům výrazně nižší: 48 milionů korun bez DPH. Částka u některých vyvolala pochybnosti, zda to není na úkor kvality provedené práce. Původně odhadovaná výše byla totiž téměř dvojnásobná. „Cena ještě asi není kompletní, až čas ukáže, jestli dojde na více práce. Předpokládám ale, že je smlouva postavená tak, aby ani nebyly," sdělil opoziční zastupitel Libor Nazarčuk (Pro Region). Ten vyjádřil obavu spíše u nízké ceny za technický dozor.

Břeclav získala na vybudování terminálu evropskou dotaci. Zástupci Regionálního operačního programu (ROP) Jihovýchod, kteří ji spravují, postupně zkontrolují uznatelné náklady. „Zkontrolujeme je při každé žádosti o proplacení. A určitě budeme pečliví," vzkázala mluvčí (ROP) Kateřina Dobešová.