Ihned po uzavření školy její vedení přešlo na formy vzdáleného vzdělávání. Využívá k tomu nejen informačního systému, ale také videokonferencí. „Nastartovali jsme online vzdělávání maturitních oborů podle speciálně připraveného rozvrhu. Žáci mají k dispozici jednu vyučovací hodinu týdně z každého předmětu na základě vzdělávacího plánu,“ uvedl Pavlačka.

Jak dodal, v učebních oborech učitelé aktivně komunikují s žáky prostřednictvím vyzkoušených nástrojů a aplikací Facebook či Whatsapp. Žáky vybavují i praktickými dovednostmi. „Například v online technologii šití si všichni žáci nastříhali a ušili roušku a do druhého dne ji dokončili s použitím dvou druhů stehů. Kromě vzdělávání je zde ideální možnost pro sdělení radostí či starostí nebo si jen tak pokecat,“ pochvalovala si učitelka Iva Šrámková.

Vinařství Špalek.
Vinaři ve ztrátě: Prodají pětinu toho, co obvykle. Nabízí i bezkontaktní předání

Online výuka vyhovuje i žákům. „Podle mě je to docela fajn. Doma se sice trochu nudím, ale hlídám mladší sestru. Je super, když učitelé pomocí videokonferencí mohou vysvětlit učivo a pokračovat ve výuce. Je fakt, že někteří ještě hledají efektivní cestu. Díky online spojení neztrácíme lidský kontakt s učiteli i spolužáky,“ podělila se o svůj názor studentka třetího ročníku oboru Hotelnictví Klára Bezděková.