Ještě měsíc a půl bude modernizace zabezpečovacího zařízení na trati z Brna do Břeclavi komplikovat cestujícím život. Výhodu mají ti, kteří sledují internet, kde se na stránkách krajské společnosti Kordis dozvědí o aktuálních výlukách více.

„Nadále platí, že spěšné vlaky nahrazují autobusy. Příjezdy a odjezdy osobních vlaků se od včerejška posunuly o pár minut,“ nastínil jednu z mála změn přednosta břeclavské železniční stanice Rudolf Tuček.

Podle Květoslava Havlíka ze společnosti Kordis, která v kraji řídí integrovaný dopravní systém, se výluky platící od včerejška prakticky nedotknou vlaků Eurocity a Intercity, stejně jako rychlíků. „Změny nejsou razantní. Jisté časové posuny nastaly, ale jsou spíš ve směru do původního stavu,“ řekl Havlík.

Jak ale Kordis upozorňuje, některé osobní vlaky na trati Brno – Vranovice – Břeclav jsou vedeny v odchylných časových polohách, kterým by cestující měli věnovat patřičnou pozornost.

I menší změny mohou překvapit

Úpravy se týkají i rychlíků R 802 až R 815 mířících z Brna do Břeclavi a dále do Hodonína a Olomouce. Z Brna odjíždějí o šest minut dříve, časový posun je upraven i ve stanicích Rakvice, Zaječí a Podivín. Totéž platí i pro rychlíky R 800 a R 817, které jedou z Brna do Břeclavi a Hodonína.

I tyto drobnější změny v příjezdech a odjezdech vlaků mohou občas lidem způsobit komplikace, pokud stále spoléhají na původní jízdní řád. Havlík proto radí, aby se cestující před cestou raději podívali na webové stránky Kordisu www.kordis-jmk.cz. Dozví se tam vše potřebné, včetně podrobného výlukového jízdního řádu.

Do Brna přes týden nepravidelně cestuje vlakem i vysokoškolák Jan Polášek z Břeclavi. Problémy se spoji nemá. „Podívám se na internet, kde jsou veškeré změny zahrnuté,“ konstatoval. Jak ale přiznal, horší je to se zpožděním vlaků, které je nyní časté.

„Tento výlukový jízdní řád bude platit do dvanáctého prosince. V nejbližších měsících se neočekávají další změny. K těm dojde až v souvislosti s celostátní změnou jízdních řádů,“ poznamenal ještě Havlík.