U rekonstruovaných zastávek se Břeclavští snaží, aby měly společné prvky. Tedy šedou konstrukci a lavičkové profily ve vínové nebo bílé barvě. „Tam, kde jsou polykarbonátové výplně funkční a bez újmy, zanecháme je, případně vyměníme za nové a u každé nově zrekonstruované zastávky nainstalujeme nový odpadkový koš," přiblížila Solaříková.

Pracovníci technických služeb opravují zastávky průběžně. „Personálně se nemůžeme věnovat pouze obnově zastávek, vždy se do opravy pustíme v mezičase plánovaných, havarijních či prioritních akcí. Proto jsme si nestanovili časový cíl," uvedla mluvčí města.

Zastávky jsou z devadesáti procent poškozené vandaly. Pouze zhruba z deseti procent mají podle Solaříkové na stav zastávek vliv povětrnostní vlivy nebo stáří materiálu. Náklady na opravu lavičky jsou individuální. „Záleží na rozměrech zastávky a také míře jejího zdemolování. Obecně jde o částky od několika tisíc až po nižší desítky tisíc," vyčíslila Solaříková.

Ne všechny zastávky se nachází v majetku města. Některé jsou majetkem společnosti City Tools, jedná se zejména o zastávky na hlavních tazích.