Rozhodnutí padlo na schůzce zástupců břeclavské radnice s Davidem Fialou, ředitelem brněnského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) coby investorem plánované rekonstrukce. „Ředitelství bude při opravách spolupracovat s městem, aby doprava utrpěla co nejméně. Rekonstrukce se neuskuteční v roce 2016, ale v horizontu asi tří let a po dohodě s městem. Abychom se mohli na tuto náročnou zkoušku dopravy důkladně připravit," vzkázal Břeclavanům místostarosta města Jaroslav Válka.
ŘSD plánovalo při opravách vždy uzavření jedné poloviny silnice a řízení dopravy za pomoci semaforů. V Břeclavi je ovšem průjezd tohoto úseku problematický i bez uzavírek. „Nedovedu si představit, že by se bez obchvatu cokoliv na této trase opravovalo. Už nyní je situace ostudná," obával se třeba Břeclavan Petr Skoupil.
Dočasný most jinde
Posunutí data oprav mostu mezi centrem okresního města a Poštornou si pochvalují i další řidiči. „Otázkou je, v jak špatném stavu most je. V případě, že ještě nějakou dobu vydrží, je dobře, že se oprava odloží a město bude mít větší prostor na přípravu," nechal se slyšet například Vlastimil Krmíček z Poštorné.
Vedení ŘSD o problémech s věčně ucpaným městem ví. Stejně jako o riziku, že se situace s nástupem dělníků ještě zhorší. Most funguje od padesátých let a je pravidelně zatěžovaný hustou dopravou. „Most se zřejmě nikdy poté, co si lidé koupili ve větším auta, neopravoval. Možná existoval předpoklad, že když se zřídí obchvat, tak se mostu odlehčí a poté se může opravit. To se ale nestalo," zamýšlel se inspektor ŘSD Radek Otruba.
Představitelé břeclavské radnice spolu s krajským ředitelem Fialou dospěli k možnému řešení. „Spolupráce města s Ředitelstvím silnic a dálnic je nyní na velmi dobré úrovni a je intenzivní. Ředitel slíbil, že pokud to bude možné, použijí pontonový most přes odlehčovací rameno Dyje, aby mohli řidiči opravovaný úsek objíždět," popsal další místostarosta okresního města Milan Vojta.
Podobné řešení před začátkem rekonstrukce by přivítal i Krmíček. „Postavit provizorní most by bylo řešení. S opravou by se tudíž mohlo začít dříve. Nejlepší by bylo vytvoření nové cesty na jiném místě," nastínil muž.
MICHAL HRABAL