Názorný příklad: Muž přijíždí autem k břeclavskému vlakovému nádraží, kde čeká na spoj, s nímž přicestuje jeho manželka.U obou vjezdů k hlavnímu vchodu ovšem stojí značky se zákazem zastavení.

Nezbývá, než vjet na parkoviště soukromého provozovatele. Muž má pět minut zdarma. Vlak se ale zpozdil a řidič tím pádem musí zaplatit. Pokud chce stát u nádraží, jiný scénář neexistuje. „Pokud nezaplatíte, nemáte šanci. Jak to mohlo město dopustit? Pro řadu lidí je to velký problém, radnice by s tím měla něco dělat," ozval se jeden z Břeclavanů, který chtěl raději zůstat v anonymitě.

Jednatel společnosti Tlak Smolík, která parkoviště spravuje, Marek Smolík tvrdí, že jiná varianta není z jejich strany možná. „Dáváme možnost pěti minut zdarma, což dříve nebylo. Nepřemýšlíme o tom, že bychom něco měnili. Jak bychom třeba kontrolovali, že měl vlak zpoždění? To přece nejde," říkal Smolík.

Vedoucí dopravního odboru břeclavské radnice Roman Konečný vyvracel domněnky, že se jeden ze dvou zákazů zastavení objevil místo mírnějšího zákazu stání. První typ značky je podle něj původní. „Jen jsme přidali dodatkovou tabuli, aby nevznikaly nesrovnalosti, že tam stojí například autobus, který vyjíždí o něco později," oznámil Konečný.

I když by tam podle předpisů nemělo auto u chodníku vůbec zastavit, vedoucí odboru okamžité postihy odmítá. „Je rozdíl, když někdo přijede, vyloží věci a za minutu je zase pryč. To lze tolerovat. Ani městská policie není v těchto případech úplně striktní. Pouhý zákaz stání tam ale není proto, protože je často problematické dokazovat, že nešlo o dobu nezbytně nutnou a podobně," sdělil Konečný.

Na chvíli lze auto ponechat v některých z blízkých ulic. Výhodou jsou parkovací kotouče, šoféři z okolních měst a obcí se však placení pravděpodobně nevyhnou. „Firma, která se nám stará o parkoviště ve městě, ve výběrovém řízení neuspěla. Chtěli jsme nechat třicet minut zdarma, ale nedopadlo to. Několikrát jsme o možnostech parkování jednali s panem Smolíkem i Českými dráhami, kterým pozemek patří. Režim je však v jejich kompetenci. Požádali jsme o odkup toho místa, ale dosud nemáme zpětnou reakci. Zatím proto strážníci tolerují zastavení, byť je tam značka, která to zakazuje," vzkázal místostarosta Břeclavi Luboš Krátký.

Po vybudování nového dopravního terminálu za desítky milionů korun se situace pro řidiče změní. Autobusové nádraží se přesune k vlakovému a na původním místě vznikne nevyužití prostor. Z toho hodlá vedení města vytvořit právě parkoviště. „Mělo by sloužit pro dlouhodobější stání, takže by mělo být levné," dodal Krátký na závěr.