"Většina lidí se odtud přestěhovala právě do Pasohlávek a stále zde většina obyvatel bývalého Mušova žije. Je to urážka všech nuceně vystěhovaných z této zaniklé obce," uvedl Ingr.

Není jediný, kdo přišel s kritikou. Negativní ohlasy se množily ihned od uvedení seriálu na začátku minulého měsíce. Producent seriálu Tomáš Vican se k dopisu příliš vyjadřovat nechce. Považuje ho za volební tah.

Pasohlávecký starosta psaní poslal už minulý týden, Deník Rovnost se mu také kvůli již skončeným kampaním věnuje až nyní. „Raději se soustředím na pozitivní a nádherné ohlasy. Mám jich stovky. Od turistů i starostů. Nikam je ale neposílám," reagoval Vican.

Výňatek z dopisu
…cítíme se velmi pobouření tím, jakým způsobem tvůrci seriálu prezentují místní občany. To, že seriál dělá z občanů Moravy alkoholiky a nefakčenka, jsme jaksi skousli. Podle tvůrců seriálu se předkládá divákům, že veškerá úroda v našem kraji padá z nebe bez sebemenší námahy a přičinění místních obyvatel. A víno do sudů nateče automaticky a zadarmo. Naši vinaři na tom pak jen bohatnou. Dále zprzněné nářečí – je to klasická pražská moravština. Ale vyvrcholením stupidity seriálu byl rozhovor herců, kdy vyřkl seriálový starosta: „Nějaký Mušovák anebo podobný blb"…

Tvůrcům přispěly do rozpočtu miliony korun i Jihomoravský kraj a Vinařský fond. Slibovali si, že seriál přiláká na jih Moravy turisty. „Vinaři mají šestnáct dílů, takže je zatím předčasné hodnotit. Čísla o sledovanosti jsou velmi příznivá. Také na webu seriálu převažuje kladné hodnocení nad záporným," podotkla mluvčí krajského úřadu Denisa Kapitančiková.

Úvodní díl si nenechaly ujít dva miliony diváků a v historii Primy se zařadil po bok rekordních Vyvolených reality show z poloviny minulého desetiletí. Sledovanost postupně klesla na milion lidí.