Pod peticí jsou podepsaní zejména obyvatele ulic Bratislavská, Komenského, Masarykovo náměstí a Rybáře. „Tato stížnost upozorňuje námi zvolené vedení města na neutěšenou dopravní situaci ve městě a požadavek, aby se tento problém začal co nejrychleji řešit," napsal v podivínském Zpravodaji za aktivisty Zdeněk Trpělka.

Vedení města petici řešilo na radě, zastupitelstvu i dopravní komisi. Následovalo jednání s organizátory podpisové akce, zástupci Správy 
a údržby silnic Jihomoravského kraje i policie. Výsledek? Nynější stav může změnit jen výstavba plánovaného obchvatu Podivína. K tomu však v nejbližší době určitě nedojde. „Shodli jsme se na tom, že v Podivíně není dopravní situace až tak krizová. Jsou tady obce, které mají podstatně složitější dopravní situaci," uvedl starosta Podivína Stanislav Machovský.

Čekání? Jen minuta

Podobný názor sdílí i Jan Petřík. „Skoro celý život žiju 
v Podivíně. Ale pokud my budeme mít obchvat a Břeclav ne, tak je něco shnilého ve státě dánském. Na nejsložitější křižovatce v Podivíně stojím maximálně minutu, když chci vyjet do světa. Rád si na to 
v Břeclavi třeba před prvním semaforem u Dyje vzpomenu. V Podivíně se nám motá jenom pár turistů, občas kamion směrem na Mikulov," srovnával Petřík.

Jiná obyvatelka Podivína Hana Jeřelová naopak po výstavbě obchvatu města zoufale volá. Velké šance tomu ale nedává. „Bydlím na hlavní ulici a občas přes provoz ani nemůžu vyjet z domu. Obchvatu ale nevěřím za mák. Lidé pole neprodají, jedině by se musela vyvlastnit," zamýšlela se Jeřelová.

Úkolem radnice je nyní zjistit, kolik aut městem skutečně projíždí. „Máme v rozpočtu na rok 2016 koupi měřícího zařízení, které dělá statistiku projíždějících aut. Ta bude potom dokladem k dalšímu jednání na téma obchvatu s policií 
i krajem," řekl Machovský.

Koupě speciálního přístroje přijde město na bezmála sedmdesát tisíc korun. „Někteří obyvatelé už počítali auta sami, ale to není průkazné šetření," objasnil starosta.