Petice již leží na stole zástupců kraje i společnosti Kordis. „Vadí nám, že dvacet let nebyl problém s tím, aby vlaky směřující do Brna jezdily po půl hodinách. Podle nových jízdních řádů se například z Vranovic do Brna dopravíme v době od sedmi hodin ráno do dvou hodin odpoledne jen jednou do hodiny. Navíc lidé, kteří začínají v práci například na devátou, musí volit dřívější spoj, než byli zvyklí. To proto, že vlak do Brna jim přijede za deset minut celá,“ zdůvodnil Oldřich Vybíral, který je jedním z iniciátorů petice.

Nešťastní jsou z vlakového jízdního řádu také v Uherčicích. „Mezi příjezdem autobusu z Uherčic do Vranovic a odjezdem vlaku z Vranovic do Brna je kratší interval. Nicméně problém je v tom, že osobní vlak přijíždí do Brna jen chvíli před začátkem pracovní doby či vyučovacích hodin. Pamatuji si ještě časy, kdy autobusy z Uherčic přijížděly do Vranovic tak, že jsme si mohli vybrat, zda nastoupíme do zrychleného či osobního vlaku. Stíhali jsme oba,“ postěžoval si uherčický radní Pavel Meňhart.

Změna v jízdních řádech se podle slov iniciátorů petice výrazně dotýká také cestujících z Přibic nebo Ivaně. „Snížení počtu spojů nám zdůvodňovali tím, že po letech vyjely znovu vlaky z Židlochovic do Hrušovan u Brna,“ zmínil Vybíral.

Podle Květoslava Havlíka ze společnosti Kordis, která hromadnou dopravu v kraji koordinuje, bude jen velice těžké cokoli v návaznosti na železniční dopravu dodatečně upravovat. „Věc pochopitelně prověříme. Jízdní řády vlaků už nejspíš ale nebude možné změnit. Ne proto, že bychom nechtěli, ale proto, že je kapacita trati Břeclav – Brno na svém maximu. Železnice je zkrátka přetížená,“ uvedl Havlík.