„Lidé nenavštěvují Lednicko–valtický areál, ale Lednici. Neznají vůbec celý komplex. Velký potenciál vidím v tom, že bychom do Břeclavi přilákali alespoň část té masy, která každoročně zavítá právě do Lednice,“ poukázal starosta Dymo Piškula na fakt, že právě do této obce na zámek zavítá ročně téměř tři sta padesát tisíc lidí.

Zastupitelům pak nabídl hned několik variant, kolik by mohlo město na vstupném do jednotlivých památek ročně vydělat, pokud by Břeclav navštívilo pět až pětadvacet procent turistů mířících do Lednice. V nejoptimálnějším případě by to podle jeho slov bylo téměř jednadvacet milionů korun ročně.

Na své by si samozřejmě přišli i podnikatelé. Pokud by turista utratil třeba tisíc korun, mohly by firmy získat až osmdesát milionů ročně.

„Lidé mířící do Lednice jsou pak jen deset kilometrů od nás. Měli bychom všichni udělat něco pro to, abychom je do Břeclavi přilákali,“ byl přesvědčený Piškula.