Patří mezi ně nové odbočovací pruhy či kruhová křižovatka u poštorenského kostela. Košťál je ale po letech plánů a hodin ztracených v zácpách skeptický. „Nejvíce by podle mě pomohl velký kruhový objezd kolem náměstí. Jsou tam tři semafory, které nestíhají dopravu propouštět. Odbočovací pruhy… Nevím. Hlavní proud jede směrem na Hodonín. Do křižovatky v centru najedou auta od supermarketů a je hotovo," popisoval muž dlouhodobý problém.

S jim nastíněným řešením Břeclavští ani vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nepočítají. Pomoc vidí v jiných variantách (viz box). Podle předsedy městské dopravní komise a radního za ANO Svatopluka Pěčka je zájem zlepšit situaci na obou stranách. „ŘSD se nám snaží maximálně vyjít vstříc," konstatoval Pěček po posledním jednání. U dohodnutých projektů týkajících se průjezdu centrem po silnici I/55 vzniknou studie a následně projektové dokumentace. Známé však nejsou žádné termíny, kdy by práce měly být dokončené. Pravděpodobná jsou až nadcházející léta.

Hotový projekt je dosud na výměnu semaforů, u nichž jediných by se řidiči mohli dočkat ještě letos. „Bavíme se o systému inteligentní křižovatky s kamerami či zelenou vlnou," poznamenal radní.

co je v plánech- rozšíření okružní křižovatky u Tesca takzvaným by-pasem směrem na Hodonín, alternativně zřízení spirálové okružní křižovatky
- vybudování odbočovacího pruhu k nemocnici ve směru z Poštorné do centra pro plynulé odbočení i mimo semafory
- vybudování pravého odbočovacího pruhu na náměstí T.G.M. od Poštorné směrem ke Koruně
- vybudování odbočovacího pruhu na třídě 1. Máje na ulici Hraniční
- vybudování okružní křižovatky u kostela v Poštorné
- úprava přechodů pro chodce na náměstí T.G.M. u České pojišťovny
- prověření technického stavu mostu u čerpací stanice v místech nájezdu na most se vlní silnice
zdroj: město Břeclav

Podle šéfa dopravního inspektorátu Jiřího Macha ale problém vyřeší, až když se nákladní auta a kamiony centru vyhnou. „Celý průtah je potřeba vzít důkladně křižovatku po křižovatce a vymyslet to koncepčně. Zásah potřebuje výjezd u Tesca, prostor u supermarketů či náměstí. Změn, které povedou ke zlepšení, je potřeba udělat více. Prioritou musí být vznik zdvojené cesty, aby nákladní doprava jezdila jinudy. Do té doby se situace o moc nezlepší," je přesvědčený šéf dopravních policistů.

Břeclavští vsází také na pomoc jiného druhu: motivaci k častějšímu využívání hromadné dopravy a jízdních kol. Chtějí proto u nádraží například vybudovat parkovací dům pro kola. Inspiraci sbírali v Hradci Králové a Přerově. „Rádi bychom, aby lidé, kteří dojíždí za prací, mohli od jara do podzimu více využít kola. Dům by byl zabezpečený, protože dnes si nikdo trochu dražší kolo u nádraží jen tak nezamkne," dodal radní Pěček.