Správa železnic s firmou Siemens a dopravcem ČD Cargo vozy testovala na tratích mezi Břeclaví, Českou Třebovou a Kolínem, Břeclaví a Petrovicemi u Karviné i Prahou a Olbramovicemi. „Pro českou železnici je to zásadní krok zejména v oblasti bezpečnosti dopravy, úspor energie a plynulosti provozu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Lokomotivy Siemens Vectron, z nichž jedna je i součástí vozového parku Správy železnic, tak mohou jako první typ v České republice provozovaných železničních vozů plně využívat výhody jízdy pod dohledem systému ETCS. „Tempo výstavby stacionární části jednotného evropského vlakového zabezpečovač ETCS na síti Správy železnic je v současnosti velmi vysoké,“ sdělil generální ředitel Siemens Mobility Česká republika Roman Kokšal.

Miroslavě Ježkové z Moravské Nové Vsi zničilo tornádo vinařství i úrodu. Její vína se od ledna prodávají v maloobchodních prodejnách.
Nevzdala se: vinařce z Moravské Nové Vsi tornádo vzalo vinohrad i úrodu

Vybavení tratí stacionární částí ETCS je jedním z kroků. K plnému využití všech výhod tohoto systému je však podle něj třeba, aby na tratích jezdily vozy vybavené mobilní částí ETCS.

Správa železnic rozšířila svůj park diagnostických vozidel o vícesystémovou lokomotivu Siemens Vectron loni na podzim. Využívat ji chce pro diagnostiku tuzemské i zahraniční železniční sítě včetně traťové části ETCS. Bude sloužit také pro tažení vlastních diagnostických vozů, například měřicích vozů na železniční svršek, rádiové sítě či stávajícího vozu na měření trakčního vedení.