Zvýšení maximální povolené rychlosti nevadí třeba učiteli autoškoly Marku Neuschlovi. „Ve vybraných úsecích je to celkem rozumné v případě, že tam jsou podobně jako v Německu tři proudy v jednom směru,“ prohlásil Neuschl.
Podle něj může platit v některých úsecích dálnice i neomezená rychlost. „Pokud by fungovalo proměnné světelné značení, které zareaguje na hustotu provozu a povětrnostní podmínky,“ doplnil Neuschl.

Profesionální řidič Marek Těšík upozornil, že už nyní řidiči na dálnicích jezdí běžně 140 i 150 kilometrů za hodinu. „Podle informací od kolegů rychlost do 150 kilometrů v hodině toleruje i policie. Takže když teď bude někde stočtyřicítka, lidi pojedou 160,“ poznamenal Těšík.
Proti zvýšení rychlosti na českých dálnicích je Centrum dopravního výzkumu. „Znamená i nárůst počtu a zejména následků nehod. Naše dálniční síť je navrhovaná na nejvyšší rychlost 130 kilometrů v hodině, tomu jsou přizpůsobené šířky jízdních pruhů nebo délky připojovacích a odbočovacích pruhů,“ přiblížila za centrum Veronika Valentová.
Fakt, že zvýšení rychlosti může přinést riziko, připouští i policisté. „Především bude záležet na komunikaci, která bude konstrukčně uzpůsobená k takovýmto rychlostním limitům,“ podotkla mluvčí policejního prezidia Hana Rubášová.

Krajský koordinátor Besipu Pavel Čížek zase upozornil na možné potíže mezi různými kategoriemi aut. „Náklaďáky pojedou pomaleji a budou zdržovat ostatní řidiče,“ zmínil Čížek.