Opravy mostu, který je ve velmi špatném stavu, mají začít příští rok. Trvat mohou i do roku 2020. „Zatím jsme vyloučili variantu, že bychom most zavřeli celý. Nyní necháme zpracovat projekt. Řekne nám, jestli budeme potřebovat jednu, či dvě stavební sezony,“ prohlásil v úterý ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Projekt má být hotový na podzim, náklady stavby silničáři odhadují na sto milionů korun.

Cestu přes most přes novomlýnské nádrže na hlavním silničním tahu z Brna na Vídeň si rozmýšlí při cestě do krajského města také vinař Petr Holec z Dolních Dunajovic na Břeclavsku. „Raději pojedu přes Pasohlávky, než abych někde stál frontu. Podívám se, zda stojí auta u odbočky na Horní Věstonice ve směru na Brno, když je tam fronta, otáčím se,“ popsal.

Problémový most
∙ Stojí na silnici I/52 u Pasohlávek.
∙ Je ve stavu, který je poslední před havarijním, má sníženou únosnost.
∙ Podle měření po něm projede 12 tisíc aut denně, z toho 3 tisíce kamionů.
∙ Opravy mají začít za rok, náklady jsou asi 100 milionů.

Starostka Pasohlávek Martina Dominová ovšem podotkla, že aut si přes obec zatím nekrátí cestu tolik, jak se ze začátku v obci obávali. „Jenže je fakt, že ještě nezačala hlavní vlna dovolených, kdy vyráží lidé dolů k Jadranu,“ poukázala.

Objízdná trasa měla vést původně přes Břeclav a Znojmo, zástupci obou měst se proti tomu však ohradili. Přes most u Pasohlávek před omezením jezdilo denně dvanáct tisíc aut.