Ještě v loňském roce se silničářům podařilo dokončit výstavbu opěr a pilířů či úložných prahů. „Položili jsme také nosníky a dostalo se i na betonáž spřažené železobetonové desky,“ přiblížil Libor Olšák, vedoucí investičního úseku oblasti Jih ze Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje.

Práce se v polovině prosince na čas zastavily. „Z důvodu klimatických podmínek jsme je přerušili a probíhá zimní přestávka, která bude ukončena dle vývoje počasí. Předpokládáme během března. Práce pak budou pokračovat tak, aby byl provoz na mostě obnovený do 31. května,“ nastínil Olšák.

Původní most z roku 1980 byl v havarijním stavu. Poslední zátěžovou zkouškou pro něj byla téměř rok trvající uzavírka mostu přes Nové Mlýny, kvůli níž skrz Drnholec denně projížděly tisíce aut.

Kudy vedou objízdné trasy?
- Auta do dvanácti tun mohu projíždět po silnicích třetích tříd 39613, 39614,39615 přes Brod nad Dyjí i v opačném směru.
- Vozidla nad dvanáct tun pak po silnici třetí třídy 39613, druhé třídy 396 směr Nová Ves a pak po  rychlostní silnici R52 do Mikulova i v opačném směru.  

S výstavbou nového mostu začali krajští silničáři loni v květnu. Původně s celkovou demolicí nepočítali, kvůli špatnému technickému stavu mostu a poškození pilířů, které museli dělníci odbourat až po základy, k němu však nakonec přistoupili.

Drnholečtí nyní kvůli uzavírce denně najedou zhruba deset kilometrů navíc. Musejí přes Brod nad Dyjí, nebo přes Pasohlávky, kde se pak napojí na rychlostní silnici R52.