„Mám v tom obsahy všech učebnic a testy, které mi posílají učitelky. Pro studenty jsou tablety výhodou. Mám svůj, takže se z toho mohu učit i doma. Podle mě je využívání tabletů určitě posunem," říkala Dubská.

Zkušenosti s hitem posledních let čerstvě nabírají například na hustopečském gymnáziu. Vedení školy společně se sponzory a rodiči pořídilo prvních deset tabletů, jež jsou k využití při hodinách matematiky, biologie, chemie nebo angličtiny. Náklady se pohybovaly kolem šedesáti tisíc korun.

„Výrazně se o to přičinila kolegyně Jarmila Čeperová. Přihlásili jsme se s jednou firmou do velkého projektu, na němž by měli své tablety dostat i zúčastnění učitelé. V regionu o to byl velký zájem," oznámil ředitel gymnázia v Hustopečích Jan Sedláček.

V minulosti byli tamní učitelé skeptičtí k interaktivním tabulím, tablety je podle všeho zaujaly daleko více. Zařízení potřebuje hlavně bezdrátové připojení k internetu. „Než aby měl každý student u nás svůj, přikláním se k variantě, že je budou mít spíše učitelé. Zařízení pak lze jednoduše připojit na projektor, výsledek uvidí všichni a nepotřebujeme ani interaktivní tabuli," sdělil ředitel. Vyučující by se tabletů mohli dočkat příští rok.

Jihomoravský radní pro školství Jiří Janda uvedl, že v kraji používá moderní technologii už více škol. Jako učitel to považuje za krok vpřed. „Je to velice dobrá věc. Jediné, čeho mohu litovat je, že je to velmi nákladné. Pro výuku to podporujeme," reagoval Janda.

Zároveň upozornil, že by si školy měly zachovat význam vzdělávacích institucí. Nikoliv centra digitální zábavy s bezstarostným brouzdáním po internetu nebo hraním her. „Tablety jsou jen pomůcky a doplněk, žádný všelék. Negativum v tom nevidím žádné. Je však důležité, jak s tím budou učitelé a studenti pracovat. Internet dnes nabízí obrovské množství informací," doplnil Janda.

Například ve srovnání s devadesátými léty, kdy byly standardem tabule s křídou nebo barevnými fixy, zaznamenalo vybavení škol výrazný skok. „Posun je viditelný. Podstata ale zůstává stejná. Třeba studiu cizího jazyka je potřeba věnovat čas, slovíčka do hlavy samy nedostanou ani sebelepší pomůcky," konstatoval bývalý břeclavský učitel Tomáš Jaroš. (liv)