Pošta nahlásila plánované propouštění břeclavskému úřadu práce už měsíce dopředu. „Informovala nás, že se chystá propustit asi sto patnáct lidí. Byla to ovšem předběžná informace,“ vysvětlil Vlastimil Slezák, šéf oddělení trhu práce břeclavského pracovního úřadu. Číslo je nakonec ještě vyšší. O práci v Břeclavi přišlo sto šedesát jedna lidí. Podle Slezáka to však neznamená, že všichni skončili na úřadě práce.

Zaměstnanci věděli o propouštění na poště dlouho dopředu. Měli tak poměrně dost času na to, aby se poohlédli po novém zaměstnáním. Ty, kterým se to podařilo, propustila pošta i dříve, než měla v plánu. Ostatním vyplatila štědré odstupné.
Ve službách České pošty zůstal jen zlomek lidí. Převážně specialistů. „Dvaatřicet zaměstnanců z Břeclavi přešlo k novému brněnskému přepravnímu uzlu,“ uvedl náměstek ředitele pro provoz České pošty na jižní Moravě Vladimír Procházka.
Místa, která se uvolňovala na jiných pobočkách pošty, nabízel státní podnik přednostně Břeclavanům. O ty ale propuštění zaměstnanci příliš nestáli. „Dojíždění se nikomu příliš nelíbilo, protože se přirozeně prodraží,“ uvedl pracovník pošty, kterého se propouštění také dotklo.

Futuristickou budovu nového přepravního uzlu České pošty v Brně postavila společnost Skanska za témět miliardu dvě stě tisíc korun. Pošta ji otevřela minulý týden. Kromě Břeclavi nahradil tento uzel i pobočku v Jihlavě. Dohromady je propuštěných dvě stě dvacet osm.
Ještě před deseti lety existovalo v síti České pošty sedmdesát přepravních uzlů. Dnes jich je jedenáct a cílem pošty je pouhých osm. „Naší koncepcí je postupně nahradit roztříštěnou a technologicky nejednotnou řadu malých sběrných míst několika výkonnými celky vybavenými jednotnou a moderní technologií,“ uvedl generální ředitel České pošty Karel Kratina.