Mikulovská radnice se proto nyní soustředí na zlepšení navigačního systému, který by turisty odradil od parkování v historickém centru, a zároveň je svedl na periferii a záchytná parkoviště. "Parkování je u nás dlouhodobě velkým problémem. Naším cílem je proto vytěsnit návštěvníky z rezidentních zón a svést je pryč z centra, případně je rozptýlit po okolí Mikulovska. Zdejší vinařská krajina má přesah jak do Lednicko-valtického areálu, tak i do Dolního Rakouska. Kapacitu, kterou můžeme využít, stále máme. Nyní je ještě třeba vychovat generaci návštěvníků, která se k naší vzácné krajině bude umět chovat," uvedl starosta města Rostislav Koštial.

Provoz a ceny na parkovišti v Jiráskově ulici v Mikulově:

- Za každou započatou hodinu si řidiči zaplatí pět korun
- Za prodloužení doby na výjezd si zaplatí pět korun za hodinu
- Celodenní stání vyjde řidiče na padesát korun
- Na to, aby s autem vyjeli z parkoviště ven, mají řidiči vždy dvacet minut čas
- Ztráta parkovacího lístku vyjde uživatele parkoviště na dvě stovky
- Parkoviště je k dispozici nonstop

Klikněte a podívejte se, kde všude jsme už byli a co zajímavého jsme tam zjistili.Klikněte a podívejte se, kde všude jsme už byli a co zajímavého jsme tam zjistili.Zdroj: DeníkMikulovští se domnívají, že nízká obsazenost parkoviště souvisí s koronavirovou pandemií. "Když se loni v létě rozvolnilo, lidé v Jiráskově ulici parkovali. Nicméně postupně začalo aut ubývat, až se číslo stabilizovalo na volných dvě stě sedmi místech. Aktuálně projednáváme s policií zbudování významných velkých tabulí, které by měly za úkol návštěvníky na toto odstavné parkoviště svést," poznamenal Koštial.

Tabule tak rozšíří již fungující systém šesti inteligentních navigací umístěných na příjezdových silnicích do města. "Kromě toho se budeme zabývat a tvořit cenovou politiku. Již nyní zaplatí návštěvníci na parkovištích v centru města čtyřicet korun za hodinu, zatímco na odstavných padesát za celý den stání. Domnívám se, že i toto je jistě motivační," zmínil starosta.

Mikulovští kromě toho nyní dokončili projektovou dokumentaci k výstavbě dalších tří set parkovacích míst na periferii města. "Parkoviště se bude nacházet o sto metrů blíže k centru než to v Jiráskově ulici, což je jistě také přitažlivé. Ovšem zde se potýkáme s velkými náklady, bude třeba zbudovat technickou infrastrukturu, přeložky kanalizace i energií. Sečteno podtrženo se budeme blížit k částce až třiceti milionů korun. To bude v době pokoronavirové, kdy nám klesají příjmy, skutečně bolestné," zdůraznil Koštial.

Některé ulice ve městě také nyní nechává radnice označit vodorovným dopravním značením, aby bylo jasné, kde mohou místní zaparkovat, a kde naopak nikoli. "Mikulov je totiž geograficky z pohledu dopravy tak nešťastně uspořádaný, že prakticky v žádné ulici nemůžete zaparkovat při krajnici, abyste neporušovali silniční předpisy, a abyste současně dodrželi potřebnou vzdálenost nutnou k projetí. Uvědomujeme si ale, že lidé musejí mít možnost obsloužit své nemovitosti a dostat se k nim. Dopravní značky jsou v tomto směru spíše nežádoucí, přece jen jsme historické město a chceme si zachovat tento charakter," poznamenal Koštial.