„Nechápu, proč se autobusy v tu dobu jezdí otáčet za polikliniku. Už tak se veze jen hrstka lidí a nikdo tam nenastupuje a nikdo nevystupuje. Je to zbytečné zdržení a náklady,” sdělil Martin pod podmínkou, že redakce nezveřejní celé jeho jméno, i když ho zná.

Mladý muž není jediný, kdo si všiml malého zájmu o některé spoje městské hromadné dopravy. Do redakce Břeclavského deníku volal také muž, jenž od polikliniky bydlí pouhých pár metrů. V telefonu tvrdil, že prázdným autobusům se divili už i řemeslníci, kteří u něj několik dní pracovali.

Omezení? Ne

Lidé takto reagovali zejména na plánované zdražování jízdného MHD, o kterém mají jednat členové městského zastupitelstva v polovině listopadu. Počet autobusových spojů na cenu jízdenky ale podle vedoucího úředníka Romana Konečného z odboru správních věcí a dopravy nemá vliv.

„Jelikož jsme v Integrovaném dopravním systému (IDS), který platí v celém kraji, je třeba ceny jízdenek sladit s podobně velkými městy jakým je Břeclav. S dopravcem máme smlouvu a stejné náklady hradíme, i když by bylo o několik spojů méně,” sdělil Konečný.

Navíc, pokud by dopravce projezdil ve městě méně kilometrů, dostal by podle Konečného méně přerozdělených peněz z tržeb IDS.

„Zatím jsme o konkrétním zredukování nemluvili. Chceme zachovat komfort cestujících i za cenu, že některé spoje nebudou plně vytížené,” řekl úředník.

S prázdnými sedačkami podle něj jezdí řidiči, jenž se vrací například z Charvátské Nové Vsi, kde vystoupili lidé cestující z centra Břeclavi. Tvrdí, že opačným směrem jezdí minimum cestujících.

Zatímco u zastávky mezi poliklinikou a korytem řeky Dyje je odpoledne prázdno, dopoledne odtud cestují převážně lidé, již byli u lékaře.

„Zdražení mi nevadí. Ať je lístek raději o pár korun dražší, ale autobusy jezdí stejně nebo ještě častěji. Člověk by tady pak neseděl a nekoukal do země,” řekl například Radek Ličman.

Od prosince

Může být klidný. Ačkoliv dopravci společně s úředníky pracovali v minulých týdnech na změnách jízdních řádů, posunuli jen časy, kdy se autobusy u zastávek objeví. Novinky začnou platit v prosinci.

„K redukci spojů nedojde,” potvrdil ředitel osobní dopravy ve společnosti Bors Petr Kužma s tím, že řidiči jsou v ulicích podle objednávky zaměstnanců radnice.

„Vím, že ve Staré Břeclavi se naopak zaváděl nový spoj kvůli několika lidem, zejména důchodcům. Těžko jim pak vysvětlíte, že spoj rušíte a oni se nebudou moct dostat, kam potřebují,” sdělil Kužma.

Zároveň přiznal, že kvůli předplaceným jízdenkám chybí dopravcům detailnější přehled, kolik kde nastupuje lidí.