„Pohraniční a cizinečtí policisté tam zatím nikoho nepokutovali, protože už nemohou stále jen číhat na hranicích, ale musejí jezdit v terénu. Je ale jisté, že tudy někteří rakouští řidiči občas projíždějí, protože jsou na to zvyklí od začátku dvacátého století,“ potvrdil mluvčí cizinecké a pohraniční policie Roman Pittner.

Jak řekl, do vstupu České republiky do schengenského prostoru mohli po cyklotrase jezdit cyklisté, bruslaři, jezdci na koních, pěší, ale také řidiči motorek s obsahem do padesáti kubických centimetrů. Teď je tomu jinak. „Na české straně je zákaz vjezdu všech motorových vozidel. Na té rakouské však donedávna nic takového nebylo, a tak tudy řidiči klidně projížděli,“ snažil se vysvětlit možný původ nedorozumění Pittner.

O rozšíření přechodu také pro motorová vozidla z Ottenthalu do Mikulova mají zájem především Rakušané. „Mluvil jsem se starostou Ottenthalu, který říkal, že tamní lidé chtějí tu cestu využívat také s auty. Dříve po ní běžně jezdili do Mikulova nakupovat, k lékaři či do škol. Podle starosty říkají, že když to nepůjde autem legálně, že tam budou jezdit třeba traktorem,“ sdělil mikulovský radní a bývalý místostarosta Mikulova Jaroslav Smečka.

Zemědělské stroje totiž tudy údajně projíždět mohou. Cestu pro cyklisty a pěší z rakouského příhraničí by pro motoristy klidně otevřel také starosta Mikulova Rostislav Koštial. „Cyklotrasa z Ottenthalu sice nemá parametry silnice, ale někteří lidé si tudy přesto zkracují cestu autem. Jezdí po ní hlavně Rakušané, kteří riskují pokutu, protože porušují naše předpisy,“ řekl Koštial. Podle něj znamená trasa přes nejbližší hraniční přechod pro auta Drasenhofen pro cestující od Laa a Ottenthalu často až dvacetikilometrovou zajížďku.

„Prodražuje se jim to, musí zbytečně projíždět benzín navíc. Trápí to nejen Rakušany, ale také některé Mikulovské, kteří jezdí směrem na Laa. Proto budeme společně s rakouskými sousedy usilovat o dobudování cesty a rozšíření přechodu i pro automobily,“ pokračoval mikulovský starosta. Podle něj by měla novou silnici zaplatit Evropská unie.