„Dohodli jsme se na tom, že ministerstvo dopravy prostřednictvím Českých drah připraví kalkulaci, kolik by tato linka stála v jednotlivých cyklech peněz,“ řekl Deníku Rovnost Kratochvíl.
První vlak chtěli původně vypravit už v dubnu, ale Kratochvíl přiznal, že proces jednání zbrzdila válka na Ukrajině. Měl už například i schůzku s majitelem RegioJetu Radime Jančurou. „Hledáme různé kombinace. Je možné, že část spojů bude soukromých," podotkl Kratochvíl.
Potvrdil, že o zprovoznění nové linky má snahu také rakouská strana. Minulý týden od nich obdržel informativní dopis o tom, jak jednání pokračují.
Půl milionu cestujících
Zkušební spoj vyjel z Brna na vídeňské letiště v druhé polovině února. Cesta trvala hodinu a padesát minut. Trasu si vyzkoušel i Lukáš Burian z Kuřimi na Brněnsku. Z Vídně pak pokračoval letadlem do německého Dortmundu. „Hlavně jsem byl zvědavý, jak je linka technicky proveditelná. Z Vídně létám přibližně jednou za měsíc, takže kdyby byla úspěšná a funkční, byl bych rád,“ řekl.
Každý rok využije vídeňské letiště skoro půl milionů cestujících, kteří přijíždí nebo odjíždí z Jihomoravského kraje.
Jihomoravané mohou cestovat vlakem na vídeňské letiště už nyní, ale jen s přesedáním na vídeňském hlavním nádraží. Na letiště ve Schwechatu jezdí nyní z Brna pravidelně autobusy společnosti RegioJet a právě Gepard Express.