Krajští radní tímto čtvrtečním rozhodnutím ustoupili požadavkům ekologických sdružení zastoupených především Ekologickým právním servisem. Bojí se totiž, aby se neopakovalo loňské fiasko, kdy Nejvyšší správní soud zrušil v listopadu územní plán Břeclavska.

„Za kontroverzní záměry ekologové považují bystrckou variantu rychlostní silnice R43, jihozápadní, jižní a jihovýchodní tangentu, rychlostní silnici R52 v trase na Mikulov, přestavbu železničního uzlu Brno s odsunutým nádražím, některé průmyslové zóny a rychlostní silnici R55 přes ptačí oblast Bzenecká Doubrava,“ vyjmenoval problémové stavby krajský mluvčí Jan Chmelíček.

Podle náměstkyně hejtmana Anny Procházkové však zařazení různých variant dopravních staveb automaticky neznamená, že se bude stavět podle přání ekologů. „Teď nelze předjímat, které varianty nakonec vybereme. Vše musíme objektivně posoudit,“ upozornila Procházková.