Zmiňovaný úsek prodlouží už projektovanou Vysokorychlostní trať Jižní Morava, připravovanou z Modřic, o přibližně deset kilometrů. „Původně se měla tato trať napojit do stávajícího koridoru Brno – Břeclav u Šakvic," sdělil mluvčí železničářů Ondřej Šrámek.

Projekční práce ukázaly, že návrh ze studie proveditelnosti by omezoval budoucí provoz na trati. „Nové napojení u Rakvic bude mimoúrovňové, dvoukolejné a umožní vlakům využít rychlost 230 kilometrů v hodině. Přesunutí sjezdu doporučila a také schválila Centrální komise Ministerstva dopravy," zmínil Šrámek.

Vlaky Českých drah RegioPanter.
Letní změna jízdních řádů. Ve všední den nepojedou vlaky z Hodonína do Kobylí

Správa železnic při zadání veřejné zakázky zohlednila mimo jiné podněty získané při setkáních s veřejností a samosprávami.

Nová vysokorychlostní trať z Brna do Břeclavi po svém dokončení zkrátí dobu jízdy oproti současné trati o deset minut. Harmonogram prací předpokládá získání územního rozhodnutí v roce 2025. „Stavba by pak měla začít zhruba o dva roky později. Trať bude sloužit výhradně osobní dopravě a vlaky po ní budou jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině," uvedl mluvčí.

Správa železnic připravuje technický návrh pro více než tři sta kilometrů nových vysokorychlostních tratí. U části z nich předpokládá dokončení v letošním roce.