V hustopečské střední odborné škole a učilišti to pár dnů před koncem školního roku vře. Studenti druhého ročníku oboru Veřejnosprávní činnost odevzdali k rukám ředitele školy petici s textem, v němž vysvětlují, co je k jejímu podepsání vedlo. Nelíbí se jim přístup k vyučování, učební metody a chování tamního učitele ekonomiky a účetnictví Miroslava Šrůtky. Ve dvou třídách totiž z jeho předmětu propadá dobrá třetina studentů.

„Co nám asi nejvíce vadí, je to, že pan učitel chodí pozdě do hodin. Už je téměř pravidlem, že přijde jen na posledních patnáct až dvacet minut. Někdy ani to ne,“ popisovala jedna ze studentek třetího ročníku oboru Veřejnosprávní činnost, která z obavy před možnými následky raději nechtěla zveřejnit své jméno. Redakce Břeclavského deníku jej však zná.

„Několikrát se dokonce stalo, že nepřišel vůbec. Protože jsme jej mívali poslední hodinu, nevěděli jsme pak, jestli jít domů, nebo počkat, až zazvoní,“ pokračovala. Učitelova nepřítomnost v hodinách měla podle jejích slov také nepříznivý vliv na pochopení probírané látky.

„Je pravda, že se nás vždycky zeptal, čemu nerozumíme. Protože nám to však pořádně nevysvětlil, ani jsme nevěděli, na co se vlastně ptát. I proto nás z jeho předmětů hodně propadá. Pokud vím, tak v naší třídě se dvaadvaceti žáky jde o sedm studentů, v nižším ročníku pak dokonce o osm,“ nechala se slyšet studentka, kterou s největší pravděpodobností také čeká reparát.

Jak dodala, v jiných předmětech studenti hustopečské školy problémy tohoto typu nemají. „Ve druháku nám učivo z ekonomiky vysvětloval jiný učitel a všechno bylo v pořádku. Kvůli účetnictví jsem teď dokonce musela chodit na doučování, abych vůbec něco pochopila. Podle mě je to doopravdy hlavně přístupem učitele,“ krčí rameny zoufalá dívka.

Mnohým studentům vadí i to, že neměli možnost psát průběžně testy na probranou látku. „Abychom si napsali test, museli jsme pana učitele přemlouvat. Dokonce se nám i stalo, že jsme tutéž hodinu psali písemku z ekonomiky a účetnictví. Na obě jsme měli dohromady dvacet minut. To se zkrátka nedalo zvládnout,“ vyprávěla třeťačka.

Ředitele hustopečské střední odborné školy a učiliště Zdeňka Hrabala se Břeclavskému deníku nepodařilo zastihnout. To, že petici a prohlášení nespokojených studentů skutečně přijal, ovšem potvrdil jeho zástupce pro praktickou výchovu Milan Schovanec.

„Ve čtvrtek jsme měli pedagogickou radu. Pan ředitel skutečně obdržel to takzvané oznámení a přednesl, že se začne vzniklou situací tento týden zabývat. Jiné informace však podávat nebudu. Je to příliš čerstvá záležitost,“ sdělil Schovanec. Ani Miroslav Šrůtka se o obvinění a petici ze strany studentů nechtěl bavit. „Nehodlám se k tomu vyjadřovat,“ řekl pouze.