Svoji stopu na jednom z nejtradičnějších automobilových závodů zanechá v tomto roce i břeclavský region. Vůbec poprvé se hustopečský závodník Martin Rada přihlásil na slavnou Rally Monte Carlo.

Proč se vlastně stáj Agrotec na 77. ročník vyhlášeného střetnutí motorisů přihlásila? Podle Martina Rady jsou důvody dva.
„Rozhodně jsme si chtěli splnit dávný klukovský sen jet na takto slavném závodě. Druhým důvodem je fakt, že monacká rally letos nepatří do seriálu WRC, ale do IRC. A IRC významně snížila startovné, takže nás to nevyjde tak draze,“ vyjmenovávál Rada důvody své premiérové účasti.

Mise na Francouzské riviéře rozhodně nebude otázkou jen několika málo dnů. Rada s navigátorem Petrem Romanem vyrazí již v neděli a poté budou mít do 18. ledna možnost vyzkoušet si neznámé tratě na vlastní kůži. Kvarteto mechaniků přijede o pár dní později i se závodním vozem.

„Z České republiky pojedou tři posádky. S nimi samozřejmě spolupracujeme, ať už jde o logistiku, nebo o výměnu informací,“ podotkl hustopečský řidič Alfy Romeo 143.

Právě nevyzpytatelnost lednové jižní Francie nahání Jihomoravanům největší hrůzu. Sedm sad pneumatik s sebou jistě nevezou jen tak pro parádu.
„Bohužel u nás není kde vyzkoušet pneumatiky s hroty. Naposledy jsem tak jel v Rakousku na Janner rally,“ lituje Rada.

Při premiérové účasti nemůže hustopečská posádka zřejmě pomýšlet na výraznější stopu, kterou by na nejstarší světové rally zanechala.
„Ale je to závod, chceme dojet co nejlépe. Rally je však kombinací více faktorů, všechno se rozhodne až v cíli,“ ví závodník Agrotecu.

Během náročného závodu jej čeká čtrnáct rychlostních zkoušek, z toho plná polovina se bude odehrávat bez denního světla. To bude pro navigátora ještě těžší. Navíc, když jede po náročné trati vůbec poprvé.

V lepším poznání trati budou Hustopečští spolupracovat s matadory českého motorismu, Janem Kopeckým ve Škodovce a Milanem Liško, který osedlá koně pod kapotou Mitshubishi Lancer.

Jistotu však Rada a spol. nemá v tom, do jaké kategorie bude ve Francii vůbec zařazen.
„Slabších vozů, jako je ten náš, asi tam moc nebude. Takže je otázka, s kým vlastně budeme soupeřit,“ ptal se Rada, kterého tak jako tak čeká 1625 kilometrů, z toho 362 v rychlostních zkouškách.