Kromě toho se do diskuze zapojil i odborník na cyklistickou dopravu Adolf Jebavý. „Adolf Jebavý nám potvrdil, že infrastruktura, která v Břeclavi pro cyklisty je, je na velmi vysoké úrovni. A v málokterém městě je pro cyklisty uděláno tolik jako tady,“ vyjádřil se vedoucí odboru správních věcí a dopravy břeclavské radnice Miroslav Čapka.

Jak dále uvedl, už od poloviny letošního roku má radnice zpracovaný projekt dopravy, v němž se odborníci zabývali i otázkou cyklistiky.
„V Břeclavi jsme vytipovali dva kritické body. Jsou to křižovatky u soudu a hypermarketů v centru města. Přemýšleli jsme také o možném zlepšení stavu odbočení aut doprava u Tatranu. Tam se také v minulosti stala tragická nehoda,“ vyjmenoval hlavní body jednání Čapka.

Jak dodal, prozatím z tohoto setkání žádný konkrétní závěr není. Bude totiž nutné některé další kroky nejprve vyřešit legislativně. „Buď budou mít cyklisté přednost, a to všude na těchto křižovatkách, nebo ne. Na tom pak budou záležet další jednání,“ vysvětlil s tím, že s odborníkem na cyklistiku zůstává radnice v kontaktu a na jaře by se už mělo přistoupit ke konkrétním krokům.

Před nedávnem také od silnice v Břeclavi po několika týdnech testování náhle zmizely dvě světelné cedule upozorňující řidiče na přednost v jízdě cyklistů.
„S policií se teď o výsledcích užívání dvou světelných poutačů ve městě bavíme. Názorů je několik, ale ten většinový je takový, že je to dobrá věc a ve městě by se měly objevit. Není to ale levná záležitost, jedna cedule stojí přes čtyři sta tisíc korun. Pokud bychom chtěli, aby byly efektivní, chtělo by to alespoň šest takových cedulí,“ přiznal.

Radnice by se chtěla pokusit získat na tyto poutače dotace.