Účastníci byli lehce rozpoznatelní: měli kníry. Název Movember totiž vznikl jako složenina dvou anglických slov – knír (moustache) a listopad (November).
„Nápad mě zaujal loni, kdy se zapojil například hokejista Jaromír Jágr. Tehdy jsem to však sledoval spíš z povzdálí, navíc šlo o novinku, která dorazila zejména do větších měst. S nápadem odložit holení pod nosem až do prosince jsem přišel do redakce někdy ke konci října," vypráví Ivánek.
Reakce byly různé. „Přemluvit se nechal jen Petr. A to jen částečně. Tři týdny se vůbec neholil a v závěru listopadu přišel s knírem. Připomínal mladšího bratra Zdeňka Škromacha," vtipkuje Ivánek na adresu redakčního kolegy.
Sám se přitom doma jednu chvíli potýkal s reakcemi, kdy jej přítelkyně odmítla se smíchem políbit, protože ji vousy píchaly do tváře. „Ale stálo to za to. Jsem rád, že jsem s vousem vydržel po celý měsíc. Myslím si, že je třeba na nebezpečnou nemoc upozornit a tohle nás nic nestálo," pokračuje Ivánek.
Druhý „kníráč" oceňoval hlavně důvtip Movemberu. „Líbí se mi nenásilná a dostupná forma kampaně. Člověk nemusí nic prodávat ani kupovat nebo platit reklamní agentury, aby se lidi zastavili a zamysleli. Stačí jen oprášit symbol mužství z osmdesátých let," usmívá se.
A dodal, že reakce byly různé. Od pobaveného cukání koutků až po všemožná citoslovce. „Vůči nepochopení a kritice jsme se ale obrnili. Šlo nám totiž o dobrou věc," uzavírá Vlasák.