Účastníci byli lehce rozpoznatelní: měli kníry. Název Movember totiž vznikl jako složenina dvou anglických slov – knír (moustache) a listopad (November).

„Nápad mě zaujal loni, kdy se zapojil například hokejista Jaromír Jágr. Tehdy jsem to však sledoval spíš z povzdálí, navíc šlo o novinku, která dorazila zejména do větších měst. S nápadem odložit holení pod nosem až do prosince jsem přišel do redakce někdy ke konci října," vypráví Ivánek.

Reakce byly různé. „Přemluvit se nechal jen Petr. A to jen částečně. Tři týdny se vůbec neholil a v závěru listopadu přišel s knírem. Připomínal mladšího bratra Zdeňka Škromacha," vtipkuje Ivánek na adresu redakčního kolegy.

Sám se přitom doma jednu chvíli potýkal s reakcemi, kdy jej přítelkyně odmítla se smíchem políbit, protože ji vousy píchaly do tváře. „Ale stálo to za to. Jsem rád, že jsem s vousem vydržel po celý měsíc. Myslím si, že je třeba na nebezpečnou nemoc upozornit a tohle nás nic nestálo," pokračuje Ivánek.

Redaktor Břeclavského deníku Petr Vlasák se zapojil do celosvětové akce proti rakovině prostaty. Při Movemberu si nechali narůst kníry.

Druhý „kníráč" oceňoval hlavně důvtip Movemberu. „Líbí se mi nenásilná a dostupná forma kampaně. Člověk nemusí nic prodávat ani kupovat nebo platit reklamní agentury, aby se lidi zastavili a zamysleli. Stačí jen oprášit symbol mužství z osmdesátých let," usmívá se.

A dodal, že reakce byly různé. Od pobaveného cukání koutků až po všemožná citoslovce. „Vůči nepochopení a kritice jsme se ale obrnili. Šlo nám totiž o dobrou věc," uzavírá Vlasák.