„V pondělí jsem jela do práce do Brna a úplně jsem se zděsila. Na konci Dunajovic voda podemlela kus silnice. O moc líp to nevypadalo ani v Brodě nad Dyjí, kde jsou zase hluboké díry. Silnice jsou na objízdné trase teď horší než na Ukrajině,“ okomentovala řidička Miriam Nová ze Sedlece.

Hned v úterý dopoledne na místo vyrazili silničáři. „Není to žádná katastrofa, voda napomohla tomu, že se v místech objevilo více děr. Odpoledne by to už mohlo být opravené,“ zareagoval v úterý vedoucí oblasti Jih krajské správy a údržby silnic Ladislav Hádlík.

Důvodem zhoršení stavu silnice u Dolních Dunajovic je podle tamního starosty Josefa Hasníka podmáčené podloží silnice a následné změknutí krajnic. „Není to tím, že by sem vystoupala voda. Hroutí se celá silnice,“ přiblížil starosta.

Stav vozovek na objízdné trase je podle Hádlíka celkově žalostný všude. „Silnice zde opravujeme pořád dokola. Na takový nápor nejsou stavěné. Poté, co se most přes Nové Mlýny otevře, je budeme muset kompletně předělat,“ je přesvědčený.

Opravy mostu přes novomlýnské nádrže nyní zdržuje betonování mostních pilířů. "Opravy mostu zcela přesně podle plánu činnosti dle harmonogramu nejdou. Jako problém se ukazuje nutnost přibetonování mostních pilířů. Při betonáži tři metry pod hladinou vody totiž dochází k neustálým průsakům. Nedá se vyloučit, že zdržení může mít vliv na termín dokončení celé stavby. Uvidíme, jak budou práce pokračovat dále,“ sdělila za Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková z Týmu komunikace.

Silničáři nyní odbourávají horní části všech pilířů, které pak betonují. „Současně s tím nám nyní v Maďarsku vyrábějí mostní ložiska a ve výrobně v brněnském Králově poli se připravují mostní konstrukce. Hotové jsou zatím první dvě mostní pole ze čtyř. Během příštího týdne by je měli přivést na stavbu, kde zahájíme jejich montáž pro výsuv,“ popsala Trubelíková.