Kolik jste evidovali mrtvých ve stejném období loňského roku?
Jednoho jediného. Čtrnáct letošních je výjimečné číslo. Loni jsme zaznamenali osmnáct mrtvých za celý rok.

Znamená to, že přibylo dopravních nehod?
To právě ne. Je to záhada, ale všechna čísla za uplynulých pět měsíců jsou nižší – méně nehod, méně zraněných. Jen úmrtí bohužel přibylo.
Dokážete si to nějak vysvětlit?
Nedokážu. Každá z těch smrtelných nehod se stala na jiném místě, za jiných podmínek. Nezbývá než konstatovat, že většinou šlo zřejmě o souhru nešťastných náhod.

Řidiči tedy nemohli tomu neštěstí nijak předejít?
To neříkám. Každý, jak řidič, tak chodec nebo cyklista, by měl být pozorný a především brát ohled na ostatní. Spoustě nehod může zabránit, když to tak zjednodušeně řeknu, blikačka na kolo za stovku.

Chodec a cyklista mají tedy být vidět. Co může pro svou bezpečnost udělat řidič?
Největším nešvarem současných řidičů, a to nejen na Břeclavsku, je alkohol. Jen tento měsíc jsme odhalili sedmnáct podnapilých řidičů. Pak se na nehodách obecně často podílí nepozornost a rychlá jízda.

A co vy, policisté – jak dbáte na bezpečnost na silnicích?
Snažíme se věnovat maximálně prevenci. Dáváme podněty správcům komunikací, jak je upravit, aby byly bezpečné. Třeba dnes navrhujeme změny na silnici z Břeclavi do Lednice a z Moravské Nové Vsi do Mikulčic. Je dobře, že obce investují do zpomalovačů či přenosných radarů.