VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Napojení přes Břeclav Mikulovsku stačí

Břeclav - Dálnice do Rakouska, letnění největšího moravského rybníka Nesyt i přání Bulhar vystoupit z Chráněné krajinné oblasti Pálava. To všechno byla žhavá témata, na která se čtenáři Břeclavského deníku a Nového života ptali v internetovém on–line rozhovoru vedoucího Správy Chráněné krajinné oblasti Pálava Jiřího Matušky.

9.2.2008 1
SDÍLEJ:

Jiří Matuška ukazuje, jak čidlo na sčítání turistů funguje. Foto: DENÍK/Dagmar Fialová

Jak vlastně dopadlo letnění Nesytu? Kolik je tam teď vody?

Z našeho pohledu, tedy za ochranu přírody, určitě dobře. I když přiznám, trochu to během loňského roku skřípalo. Ale zase jsme trochu víc poznali některé vztahy, lidi, skutečnosti, které s tím byly spojeny. Pořád ještě dáváme dohromady výsledky od odborníků. Můžeme ale jednoznačně potvrdit, že pro ptáky bahňáky a pro vzácné bahenní rostliny to bylo vynikající. A jistě to prospělo i vlastnímu rybníku, nebo určitě neublížilo. Je to přeci jen chráněné území. No a přestože jsme v průběhu roku slyšeli, anebo i četli, že rybník je zničený a že se nenapustí, je dnes již skoro na plné vodě.

Co si myslíte o případném zvýšení hladiny Novomlýnských nádrží?

Další zvýšení hladiny považuji za zbytečné a nereálné. Situace by měla jít spíše opačným směrem. Jsem od loňského roku v jedné komisi pro řešení situace, ta se ale zatím nesešla, takže ani nevím, kam se má směr ubírat.

Jaký je váš názor na vedení dálnice Brno - Vídeň přes Mikulov?

Myslím si, že tvrdit, že jedině tato trasa je ta správná, je teď přinejmenším odvážné. Mně osobně je líto, že se dřívějším postupem tak rychle vyblokovala varianta s napojením přes D2. A že se teď tak složitě diskutuje. V pondělí jsem byl na jednání ke dvěma variantám vedení trasy okolo Břeclavi a zdaleka mně nepřipadají jako nemožné. Jsou sice komplikované, ale mikulovská trasa není? Já jsem pro pokračování v objektivním projednávání obou variant. Rozhodnutí by mělo padnout až potom.

Je přípustná mimoúrovňová křižovatka, která zkazí jedinečný pohled na Mikulov? Má smysl, aby auta od Valtic napřed projela celým Mikulovem a pak se na jediné dálniční křižovatce u odbočky do Březí otočila a jela okolo Mikulova ještě jednou?

Výstavba mimoúrovńové křižovatky u Mikulova není otázkou přípustnosti, ale vydaného povolení ke stavbě. Pokud vím, pořád jsme ve fázi přípravy územního řízení a vydávání patřičných povolení a souhlasů. Je pravda, že se projektanti dálnice maximálně vypořádávají se zapuštěním silničního tělesa, ale asi vždy bude nějakým způsobem pohled přes ně dotčen. Proto by měla být také předložena i vizualizace celého záměru. pak bude posouzení mnohem lepší. Příjezd od Valtic k Mikulovu a jeho průjezd na jih, myslím si, ještě zdaleka není vyřešený.

Není navrhovaná dálnice kolem Pálavy jen vyhazováním peněz? Vždyť do Brna vede z Mikulova velmi dobrá silnice?

Domnívám se, že Mikulovsko je nyní opravdu dostatečně silničně obslouženo. Pokud by došlo k napojení na jih okolo Břeclavi, pak to Mikulovsku stačí. Naopak může z klidnější pozice dál a více těžit v cestovním ruchu.

 

Jaká je situace kolem lokality Betlém?

Jestli myslíte situaci s uvažovanou dálnicí, tak myslím, že chráněné území Betlém by nemělo být stavbou přímo dotčeno. Další případné negativní dopady teď nechci předjímat, ale určitě je to popsáno v projektových podkladech. Nevybavuji si nějaký velký střet, na rozdíl například od horní Novomlýnské nádržky.

Co říkáte na obrovský nárůst automobilové dopravy například v Břeclavi? Nevychází radní příliš vstříc motoristům?

Nárůst automobilové dopravy je obecně obrovský, není to problém jen Břeclavi. Vstřícnost radních nedokáži posoudit.

Existuje způsob, jakým se dá zamezit těžbě dřeva a pustošení v rezervacích na Soutoku? Z těch holých plání jde mráz po zádech…

Ano, existuje. Jednak je to jasné formulování do nového lesního hospodářského plánu, který se bude připravovat na deset let od roku 2010. Jednak to musí být zájem ze strany pověřeného hospodáře, lesníků, o změnu. Teď je situace složitá, protože lesníci mají mnohé těžby uloženy jako povinnost. A ochrana přírody nemohla vznést větší odůvodněný požadavek. První kroky už byly udělány a také vypracovány materiály o dohodě těchto dvou zájmů. Alespoň roky 2008 a 2009 by se takto mohly dohodnout a omezit započaté těžby. Ujišťuji vás, že se jedná.

Co říkáte snaze Bulhar vystoupit z CHKO? Nemá starosta pravdu, když tvrdí, že jim to nic pozitivního nepřináší, spíše znepříjemňuje život dalšími papíry a omezeními?

Tato „kauza“ byla velmi specifická. Jsem přesvědčen, že institut CHKO může sice někde dílčím způsobem omezit, ale vcelku je ve prospěch ochrany a rozvoje celého území. Proto jsem chápal požadavek pana starosty jako nešťastný výkřik k řešení dlouho neřešených problémů. Proto jsem napsal snad čtyři podpůrné dopisy.

Existují nějaké plány na zkulturnění koryta Klentnického potoka a okolí bývalého kravína v Klentnici?

Nevím, co přesně myslíte pojmem „zkulturnění“, ale ochrana přírody zastoupená naší Správou CHKO Pálava teď v tomto prostoru nic nechystá. Je to území druhé zóny odstupňované ochrany přírody a prozatím je dostatečné tam udržet pořádek. A to není vůbec jednoduché. Pokud vím, tak ve spodní části potoka, zhruba v rákosinách pod sochou svatého Leonarda, uvažuje jeden investor o vybudování malých vodních ploch, rybníčků, což s námi předjednali. My se takovým záměrům nebráníme. Naopak je vítáme, ale s dodržením podmínek.

Myslím například vybudování turistické stezky a Milovice…

To zde opravdu neplánujeme. Ale nikomu nebráníme se tam procházet a trávit volný čas.

Věříte, že se kvalita životního prostředí zlepšuje nebo zhoršuje?

Lokálně se může zlepšovat, ale jsem spíše skeptik a myslím si, že se globální stav spíše zhoršuje. Za tichého přispění nás všech, bohužel.

Autor: Michal Šupálek

9.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 25 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel ŘIDIČ ODTAHOVÉHO VOZIDLA. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: 23.5.2018 - odtahy vozidel v rámci ČR, mimořádně i z EU. ZŠ/vyučen (obor nerozhoduje), ŘP sk. C, profesní průkaz a karta řidiče. KONTAKT: Nedoma Miroslav, tel.: 602 537 679, e-mail: odtah.n@seznam.cz, Místo výkonu práce: Podivín, ČR. Pracoviště: Miloslav nedoma, Revoluční, č.p. 145, 691 45 Podivín. Informace: Miroslav Nedoma, +420 602 537 679.

Potravinářství - Potravinářství Pekař 20 000 Kč

Pekaři PEKAŘ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Noční provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: 18.5.2018 - odpékání pečiva, míchání a zpracování těst. Min. vyučen v oboru pekař, vhodné i pro absolventy, bez vyučení nutná praxe v oboru, fyzická zdatnost. Jen noční směny cca od 17.00 do 5.00 hodin. KONTAKT: Kocmanová Petra, tel.: 776 123 158, e-mail: ladislav.kocman@seznam.cz, Místo výkonu práce: Břeclav. Pracoviště: Ladislav kocman - provozovna, třída 1. máje, č.p. 504, 690 02 Břeclav 2. Informace: Petra Kocmanová, +420 776 123 158.

Obchod - Obchod Obchodní zástupce 30 000 Kč

Obchodní zástupci OBCHODNÍ ZÁSTUPCE. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: 22.5.2018 - obchodní zástupce v rámci ČR (zejména severní Čechy). SŠ, vhodné i pro absolventy, ŘP sk. B, dobré komunikační schopnosti, spolehlivost. KONTAKT: zaslat životopis na email: jana.kruzova@mikrohracky.cz, Místo výkonu práce: Podivín, ČR. Pracoviště: Mikro trading, a.s. - provoz podivín, 691 45 Podivín. Informace: Jana Krůzová, +420 519 349 219.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič autobusu 18 100 Kč

Řidiči autobusů, trolejbusů a tramvají ŘIDIČ AUTOBUSU. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 18100 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: 21.5.2018 - řidič autobusu. I ZŠ, ŘP sk. D, kartu do digitálního tachografu, trestní bezúhonnost, profesní průkaz výhodou, doklad o absolvování dopravně - psychologického vyšetření výhodou, pojistka za škodu způsobenou při výkonu povolání výhodou. KONTAKT: Hyklová Saskia Ing., tel. 731 606 205, e-mail: hyklova@bors.cz, Místo výkonu práce: Mikulov a okolí. Pracoviště: Bors bus s.r.o. - provozovna mikulov, Jiráskova, č.p. 928, 692 01 Mikulov na Moravě. Informace: Saskia Hyklová, +420 731 606 205.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aktivisté ze skupiny Slušní lidé přerušili představení před scénou, kde Ježíš znásilňuje muslimku.
AKTUALIZOVÁNO
23

Hra s Ježíšem: protestující narušili představení, vyvedli je policisté

Slavnosti břeclavského piva. Ilustrační foto z roku 2017.

Slavnosti břeclavského piva lákají na velkou tříkolku. Začnou v centru města

Auto narazilo do stromu. Trojici mladých lidí dopravil do nemocnic vrtulník

Lednice – Dvacet minut trvalo vyproštění tří zraněných lidí, kteří zůstali zaklínění v autě po dopravní nehodě nedaleko Lednice. Osobní auto tam vyjelo ze silnice a narazilo do stromu. „Zranění skončili v odborné péči posádek záchranné služby, která na místo vyslala i vrtulník,“ uvedl mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška.

Propadla se střecha Masarykova domu. Bude nutné ji celou rozebrat

Čejkovice – Zřejmě bez cizího zavinění se v Čejkovicích zřítila část střechy rodinného domu, ve kterém několik let přebýval první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Na místě pracuje sbor čejkovických dobrovolných hasičů. Střechu již zajišťují před dalším poškozením. „V domě se nikdo nenacházel,“ uvedli hasiči na svém webu. Událost se stala v pátek později večer. 

Slovanská epopej je zpět na Moravě. Lidé ji uvidí na brněnském výstavišti

Brno, Moravský Krumlov – Z Tokia přes Prahu a po sedmi letech opět na Moravu zamířila Slovanská epopej Alfonse Muchy. Místo sálů krumlovského zámku, kde ji návštěvníci obdivovali desítky let, bude ovšem od soboty k vidění na brněnském výstavišti. V pavilonu H bude až do konce roku jedním z lákadel výstavy Re:publika.

Cyklisté se projedou přírodou kolem Dyje. Po asfaltovaných hrázích

Břeclav – Přes osm kilometrů vyasfaltovaných hrází řeky Dyje mají k dispozici cyklisté a in-line bruslaři v Břeclavi. Dělníci vyasfaltovali třeba levý břeh Dyje mezi Vídeňským a Bratislavským mostem, nový povrch dostal i úsek od cukrovarského mostu po Pastvisko. „Tam přibylo také nové veřejné osvětlení,“ zmínil mluvčí břeclavské radnice Jiří Holobrádek.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT