Mikulov jako Město s vůní jihu nebo Město pod Pálavou, Hustopeče jako Srdce vinic a mandloní a Znojmo jako Město s přívlastkem. Slogany měst na turisty zabírají. I proto se před dvěma lety vedení břeclavské radnice rozhodlo vyhlásit anketu o nejlepší slogan a logo pro Břeclav. Z obojího však nakonec nic nebude. Kvůli penězům.

„Do ankety o nejlepší slogan pro Břeclav jsem se zapojil také. Můj návrh zněl Vitajte v Břeclavi, v náruči řek Dyje a Moravy. Myslím, že by měl mezi strohými hesly šanci uspět. Jak jsem se ale nedávno dozvěděl, anketa byla zrušena. Nejvíc mě na tom mrzí, že nám z radnice za nápady a angažovanost ani nepoděkovali a za zrušení ankety se neomluvili," neskrýval zklamání lesní ekolog Bohumil Lošťák.

Spolu s jeho rýmovaným sloganem, který vyzdvihoval vzácnou polohu města mezi dvěma moravskými řekami, přišlo na dvacet dalších návrhů. Nejvíce hlasů v internetových anketách získalo Město moravského jihu, Město na Dyji, Město lužních lesů nebo Město labutí. Stejně tak ale mezi lidmi bodoval zavedený slogan Břeclavi jako Vstupní brány do Lednicko– valtického areálu.

„S výzvou jsme přišli na začátku volebního období v roce 2011. Cílem bylo najít slogan a logo, které by se vázaly čistě k Břeclavi a společně by se daly použít pro propagaci města v cestovním ruchu. Během diskuse jsme pak byli upozornění, že má taková věc smysl pouze pokud je vedená profesionálně, spolupracuje se s odborníky a je vypsáno výběrové řízení. Jelikož by byl výsledek veřejného hlasování napadnutelný, rozhodli jsme se anketu zrušit a věnovat peníze na infrastrukturu a bezpečí ve městě. To je ostatně podstatné pro turisty, ale i občany města," vysvětlil odložení projektu břeclavský místostarosta Luboš Krátký.

Podle něj by náklady spojené s profesionálním výběrem a zhotovením nového sloganu a loga vyšly město na statisíce korun. „Původní slogan města jako vstupní brány do Lednicko – valtického areálu se v hlasování lidem zdál jako jeden z nejlepších. Nadále tak pracujeme s ním," doplnil Krátký.

Břeclav cyklistická

Do internetového hlasování se zapojilo na dvě stě lidí. Hlasy získaly i návrhy Břeclav nemá kopečky, zato hezké děvečky, Břeclav – subtropy České republiky nebo Břeclav – hlavní město pro cyklisty.

Byť je logo jako značka města pro rozvoj cestovního ruchu důležité, Břeclav dosud žádné nemá. Musí se tak spokojit s městským znakem nebo vlajkou ze čtyř barevných pruhů.

„Podle mého názoru by město kvůli propagaci mělo vlastní logo mít. Samozřejmě je ale potřeba vypsat veřejnou soutěž a dbát na výtvarnou stránku a obsah. Peněz by v tomto směru město nemělo litovat. Bohužel se tu ale šetří na věcech, na kterých by se šetřit nemělo," zamýšlel se Zdeněk Filípek z břeclavské společnosti Europrinty.

Ta stála za pamětním grafickým listem ke 140. výročí povýšení Břeclavi na město. „Komerční loga měst se mi nelíbí. Raději bych byl za grafickou úpravu celkového pohledu na město. Jako na starých vedutách," dodal.