Zřejmě za více než dvacet milionů bude brzy na prodej patnáct kilometrů nepoužívané trati mezi Čejčí a Uhřicemi. Schválila jej už správní rada Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Posvětit ji ale ještě musí ministerstvo dopravy.„Máme znalecký posudek, který čeká asi dva měsíce na schválení ministerstvem. Ve výběrovém řízení je jediným kritériem cena a podmínka zavázat se na dalších pět let k provozování dopravy v daném úseku," informoval mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Podle něj je možné, že soutěž začne ještě letos.

Znalecký posudek počítá podle informací Deníku s částkou pohybující se kolem dvaceti milionů korun. To je ale pro zájemce hodně peněz. „Je naprostá utopie, abychom něco takové kupovali. Uvažovali jsme jenom s částí z Terezína do Klobouk, která by nekřížila silnici. Buď bychom tam provozovali šlapadla nebo koněspřežku. Za odhadní cenu ale ani tento úsek kupovat nebudeme," řekl terezínský starosta Antonín Hanák.

„O koněspřežné dráze slyším poprvé, ale není to špatný nápad, mohlo by to být další z turistických lákadel. Uvidíme, jaké budou nakonec podmínky pro převzetí trati a kolik za to budou chtít," byl opatrný starosta Klobouk u Brna Zdeněk Lobpreis. S kolegou z Terezína zatím o jeho plánech na využití tratě nemluvil, ale schůzce se nebrání.

Nevyužívaná trať vede také přes Krumvíř. „O koněspřežce nic nevím, zaznamenal jsem jen iniciativu, která počítala s výletními vlaky pro turisty. Podle mě ale nejsme turisticky až tak exponovaná oblast. Vlaky nebo koněspřežka by měly využití jen na hody, ve svátky a při dalších spíše nárazových akce," vyjádřil obavy o ekonomickou smysluplnost obnovení provozu na trati krumvířský starosta Jaroslav Komosný.

Jak přiznal, Krumvířští by přivítali spíše odstranění kolejí a přeměnu trati na cyklostezku. „Ta by se podle našeho názoru využívala víc. Bylo by to lepší a hlavně levnější řešení," míní Komosný.

Pokud by se měla trať kupovat za miliony korun, Krumvíř by podle něj do takového projektu zřejmě nešel.

Zájemci o bezplatný převod si ale ještě počkají. Mluvčí SŽDC upozornil, že pokud se neobjeví uchazeči o koupi za odhadní cenu, tak přijde na řadu nabídka pro ministerstvo obrany, pak snížení ceny a teprve potom převod. „Nekonkrétních nabídek je strašně moc. Fakticky ale zájem končí v momentě, kdy se začne podávat závazná nabídka. Spočítají si roční náklady a výnosy z historických jízd, a výsledkem je ohromný milionový schodek," přidal zkušenost Ptačinský.